Gå til innhold

Chromecast sender lyd til projektor istedet for høyttalere


Anbefalte innlegg

Jeg har en hjemmekino i stuen med projektor, reciever og 2 stk. front høyttalere innfelt i vegg som er koblet til recieveren. Recieveren er av typen Yamaha HTR2071. Tilkoblet denne har jeg hatt en Apple TV og projektor. 

Oppsettet har fungert optimalt lenge nå. Lyden har gått til høyttalerne og bildet her gått til projektoren. Slik det skal fungere. 

Men så har jeg nå fått en Chromecast hvor tanken er at denne skal gjøre recieveren "smart" slik at jeg kan sende lyd og musikk til høyttalerne uten å måtte starte hele systemet med projektor og alt. 

Problemet er at når jeg caster lyd til Chromecasten så sender recieveren lyden til projektoren istedet for til høyttalerne. For å få fikset det må jeg restarte recieveren. 

Jeg har testet dette når recieveren er avslått. Hele poenget er at jeg skal kunne sende musikk til høyttalerne fra mobilen eller google assistent uten å måtte frem med fjernkontroller for å starte reciever og stille inn denne. 

Noen som har vært borti samme problem? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg caster til Chromecasten så ser jeg at recieveren skrur seg på og velger riktig HDMI input. Jeg ser at Spotify spiller av på mobilen, men det kommer ingen lyd.

Projektoren skrur seg ikke på, men hvis jeg skrur på denne manuelt, så hører jeg at lyden kommer fra de interne høyttalerne på den. 

EDIT: Forsøkte nå å skru på recieveren før jeg castet til Chromecasten. Da kom lyden ut fra høyttalerne slik den skal. Så det virker som om at recieveren får et signal fra Chromecasten om å sende lyd til HDMI output når den vekker recieveren. Mens hvis recieveren allerede står på så sendes lyden via de analoge utgangene. 

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...