Gå til innhold

Er LCD dårlige spilleskjermer?


Windoge

Anbefalte innlegg

billige LCD skjermer kan ofte henge litt i spill. Det finnes LCD skjermer som ikke gjør det men de er forholdvis dyre. Jeg foretrekker de gode gamle skjermene da de gir bedre forhold mellom pris og ytelse. det eneste med de gamle er jo det at de kan ofte ta opp mye plass.

Dette er min oppfatning også. Det kan virke som om endel på forumet jobber for LCD fabrikantene slik som de reklamerer for LCD skjermer. Mye av forskjellene i oppfatning kommer av hvilke krav du stiller til skjermen din. Hovedfordelen med en LCD er at den tar mindre plass. Utover det så blir vel stillingen 1-1 på resten av tingene som bildekvalitet og lignende. UNNTAKET er ghostingen, det finnes ikke den LCD som er like rask som en CRT, punktum. Men for endel kan allikevel en LCD være rask nok, og tydeligvis en god erstatning for CRT. Det viktigste er å se på flere skjermer, og se hva som fungerer best til ditt bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei LCD er fortsatt en altfor dyr og umoden teknologi. Til kontorbruk så egner de seg ypperlig, men til spill så blir det bare stusselig. Prisen gjør at folk flest må nøye seg med 17-19” skjermer og det gir ingen god opplevelse . Før 20-21” LCD skjermer kommer seg ned til 7000-8000 kroner, så kommer jeg ikke til å kjøpe.

21” CRT skjermen min skrudde seg av for siste gang for noen dager siden , men aldri i verden om jeg kommer til å bytte den ut med en stusselig 17 eller 19” LCD skjerm. Lenge leve CRT (og plasma)

 

 

:devil:

Lenke til kommentar

ufff 19".

Sitter selv med 19" backup skjermen min til jeg får kjøpt meg en ny 21". Jeg finner det hele utrolig kjipt. Surfing suger, bildebehandling blir mer knotete og spill mister jeg helt lysten på. Det har kanskje noe å gjøre med at det går greit å øke i skjerm størrelse men det å minke tror jeg de fleste vil ha problemer med.

Lenke til kommentar
21? CRT skjermen min skrudde seg av for siste gang for noen dager siden , men aldri i verden om jeg kommer til å bytte den ut med en stusselig 17 eller 19? LCD skjerm. Lenge leve CRT (og plasma)

Bytter ut din 21' CRT med en 19' LCD ender du opp med ganske nøyaktig samme bilde størelse.

 

Sitter med 19' LCD her. Det er en drøm. Den fungerer fett til FPS spill, men det er en viss forskjell. Men det tar LCD skjermen igjen når du ikke spiller, den er _mye_ behagligere å se på.

Lenke til kommentar

gikk over ifra Eizo 21" til Samsung T193 må si at LCDn suger i alle fps spillene nå

(q3,cs og ut) etter å ha hatt 140hz i 1024x1024 og over på de stusselige 60 fps som må jeg låse refreshen på ellers så får jeg tearing. Men til warcraft og alt aent så fungere den fint. Men ligger laaaangt bak når det gjelder FPS spill. og til dere som mener av LCD fungere fint til FPS spill så har dokkor ishe hatt bra nok CRT.

De beste LCD skjermene kan ishe måle seg mot high-end CRT.

Lenke til kommentar

Har sitti på en Eizo F980 i nesten litt over to år. Og i løpet av denne tiden er det ingen LCD jeg har sett som har så kraftige farger og "kvikkhet" i bildet. Som det ble sagt over er jeg nok redd for at flere av dem som sitter på LCD nå og er storfornøyd (som jeg selvfølgelig respekterer) har hatt "bare" en middels CRT skjerm. Spiller du Quake og lignende FPS spill så er det uten tvil en skikkelig CRT skjerm som drar. Det er vel en grunn til at CRT fortsatt produseres er det vel?...

Endret av Vegard20
Lenke til kommentar
Ja LCD er dårligere i spill.

For noe tull, regner med du ikke har LCD sjøl. Min Hyundai Q17s 17" har 16MS responstid og ghoster ikke i noen spill og jeg er kresen på slikt. "Jeg bare så for meg ett slikt svar i begynnelsen av posten"... For å si det enkelt, NEI, LCD ER IKKE DÅRLIGERE I SPILL! skaff dere en og spill før dere uttaler dere CRT eiere.

Har hatt det sjøl også engang i tiden..

:mad:

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...