Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lurt til å signere fra seg huset


Gjest b08c8...f10

Anbefalte innlegg

Gjest b08c8...f10

Hei

Jeg skal prøve å gjøre dette så kort som mulig da jeg helt ærlig ikke vett alle detaljene. Men det bunner i grunn ut med at det jeg trodde hadde vært et helt greit forhold mellom min Mor og min stefar egentlig viste seg å være noe annet. Min Mor har blitt manipulert og psykisk misbrukt over lengre tid, noe som til slutt endte opp med at hun ble dødelig syk og sparket ut av huset da hun ifølge min stefar var blitt «kun en skygge av seg selv» mens han så klart enda var flott å se på. Min mor var da ifølge henne selv og legen hun til slutt fikk gått til kun måneder igjen fra døden om hun ikke hadde blitt diagnostisert og fått medisiner hun sårt trengte. Min mor brukte da flere måneder hos min Mormor mens hun kjempet seg tilbake til en slags hverdag. Hun er ikke i stand til å jobbe og går nå på trygd mens hun leier en leilighet. Jeg lurte på hvorfor hun ikke kjøpte seg en egen, jeg tenkte hun måtte jo ha fått penger av huset de hadde eid 60/40. Men i sykdommens tåke hadde hun blitt lurt av min stefar til å signere fra seg sin del av huset. Dette er en ressurssterk person med høy stilling og «millionlønn», og jeg forstår ikke hvordan han kan ha hatt samvittighet til dette. Min Mor sa noe om at han hadde betalt ned på gjeld etter noen butikker min Mor eide som gikk konkurs. Men jeg vett som sagt ikke alle detaljene, og jeg har på følelsen at det gjør heller ikke min Mor. Slik som jeg forstår har dette skjedd for rundt 1-2 år siden, men jeg har vært borte på studier og har fått informasjonen i små doser mens jeg har vært på besøk hjemme hos min Mor. Er hun her bare «shit out of luck»? Kan man virkelig bare lure en person til å signere fra seg noe så stort som et hus? Finnes det noen vanntette lovlige ruter for henne å gjenvinne sin rettferdige del? Som sagt er hun på trygd og han er millionær. Det virker dermed urealistisk å kjempe en usikker rettskamp, da penger som regel seirer der.

Anonymous poster hash: b08c8...f10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy flate så kynisk type. Gratis bump.

Mitt spede råd er å gå til noe som heter gratis advokatvakt, finnes i de fleste fylker/kommuner i landet. Oppdatér gjerne tråden om du gidder og det blir fremdrift.

Å begynne prosessen med å kartlegge bosituasjonen hennes punktlig er en bra ting å gjøre. Gjøre det lett for en eventuell advokat. Altså kartlegge alt ho har betalt inn til det, datoer ho har skrevet under på papirer, inn- og utflyttingsdato, eventuelle endringer i arbeidsforhold og helsetilstand. Det kan være fint å ha dette 100% klart definert på papir, hvis man skal forklare seg for forskjellige instanser gjennom en rettsprosess.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Skaff dere en GOD advokat. Den beste dere kan få tak i. Da har dere (kanskje) ein sak. Men som non. nevner ovenfor, du må jo først få oversikt over saken.
Om hun eide 5mill i huset, mens han dekket 10 mill av konkursgjelda hennes, så er det vanskelig å kalle han for bad guy, liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...