Gå til innhold

Lønn salgskonsulent dagligvare / detaljhandel


Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter i en uvant situasjon, da jeg av en eller annen grunn er valgt som tillitsvalgt. Nå skal jeg inn til mine første lønnsforhandlinger, og i den forbindelse så lurer jeg på om noen vet hva som er vanlig lønn for salgskonsulenter i dagligvare/detaljhandel? Vi har i alle år hørt fra ledelsen at vi tjener godt i forhold til resten av bransjen, men da det ikke eksisterer noen statistikk for oss, så er det vanskelig å finne ut om det er hold i dette.

I SSB og NHO sine statistikker finnes salgskonsulenter innen teknisk ustyr og IKT, engrosselgere og dør- og telefonselgere. Men altså ikke noe som mer spesifikt går inn på salgskonsulenter mot detaljmarkedet. Kan gjerne sammenligne meg med engrosselgere, da de i snitt ligger langt over oss, men jeg føler ikke det er en reell sammenligning.

Om noen er usikre på hva salgs yrke dette er, så er dette representanter for leverandørene som reiser rundt i landet og selger inn varer til dagligvarekjedene, altså ikke butikkselgere. Vi transporterer heller ikke varer, kun salg via CRM-systemer.

Noen som har erfaring fra bransjen, og kan si hva normal lønn ligger på? Vi ligger på et snitt i underkant av 500K i året - absolutt en bra lønn, men skulle gjerne visst hva bransjestandarden er.

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...