Gå til innhold

Faktisk.no: Nei, Erna Solberg har ikke gitt bort miliarder i det skjulte til Bill Gates


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bill Gates har jo brukt enorme summer av sin egen formue, og av donasjonene til sin veldedige organisasjon, på nettopp vaksiner.
At noen tror Norge gir penger til Bill Gates personlig, slik at han kan bli rikere, må bero på svekkede sjelsevner.

Om noe, så må vel pengene ha gått til Dagfinn Høybråten, en av Norges mest inkompetente politikere gjennom tidene, som faktisk var styreleder i GAVI frem til 2015, og mottok disse pengene, ikke Bill Gates, som selv har donert enorme summer til GAVI.

I dag er det vel svenske Harriet Pedersen som representerer Norge i styret, ut året, hun tok over etter Noor Khan.

Sverige har bidratt med rundt $370 mill. mens Norge har bidratt med over $1500 mill. til GAVI.

Norge er også vertskap for CEPI, og har investert store summer i den organisasjonen også.
CEPI har over en årrekke finansiert store deler av arbeidet med mRNA-vaksiner, blant annet hos Moderna, slik at få andre land har gjort mer for vaksiner enn det Norge har gjort, noe vi kan være glade for nå.

Endret av 0laf
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0AAVKDA1 skrev (13 timer siden):

Mon tro om denne "Microsoft vaksinen" må oppdateres årlig, og naturligvis også etterhvert som "barnesykdommene" i den første utgaven plukkes bort...

 

Jaaa..nei...altså...JEG for min del foretrekker å få årets vaksine mot influensa fremfor å få den som virker mot sesonginfluensaen fra 2012. Kall meg gjerne en snobb fordi jeg på død og liv skal ha siste skrik.

Akkurat som med andre livsformer vil også virus mutere, og da ofte sånn at tidligere vaksiner mister effekten helt eller delvis. Derfor må slike vaksiner oppdateres.

Men; kommentaren din var kanskje mer et spark til Microsoft som driver å og oppdaterer produktene sine hele tiden...?

Endret av 3L5Y3RE8
rettet grammatisk feil (og/å)
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Den som tror Erna gir penger direkte til Gates, må være passe naiv. Når en ser på Gates inntekter gjennom pandemien (fordoblet formue), er det nokså klart at han gjennom sine organisasjoner melker situasjonen for alt det den er verdt. Ham styrer Who som han vil og dikterer i stor grad hvordan landene rundt om skal forholde seg til pandemien. Med alt det som dukker frem om dagen er det høyst kritikkverdig det som foregar. Dette vet Erna og mange med henne på Stortinget. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...