Gå til innhold

Fujifil Finepix S5000/ Olympus Camedia C-750


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg valgte selv s5000 og er i grunn fornøyd så langt. Mange klager på at de får "grøtete" bilder. Selv om jeg er en amatør, så har jeg funnet at ved å jobbe aktivt med fokus, som jeg finner er svakheten ved kameraet, så får du brukandes resultater. Skaff deg også oppladbare batterier.

Ellers vil jeg anbefale deg å gå i en butikk og HOLD kameraene i hånden, dette har jo litt med følelser å gjøre også...

Prismessig er vel s5000 en vinner for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg sett så mye på FinePix'en, men har selv C-750 som jeg er meget fornøyd med. Jeg vil fremheve den kraftige zoomen på 10x, supermakroen på ned til 3 cm, sko for ekstern blits, og meget kompakt utførelse til tross for den kraftige zoomen. Bilder kan sees på www.manskow.net/kameratest

Lenke til kommentar

Har også et S5000, kjøpt nå rett før jul.

Er meget fornøyd med kameraet, det tar svært gode bilder, og er lett , samtidig virker det meget robust. :thumbs:

At det har adapter til tele og vidvinkel, var det som overbeviste meg.

Prisene på S5000, er meget varierende, fra ca 3500, til 5500,-.

Jeg kjøpte mitt på Elitefoto, betaler lett noe mer for å ha vissheten om at det er bare å levere det inn til forhandleren , istedenfor å måtte sende det i post etc.

Kameraet kom med Norsk manual, noe jeg absolutt anbefaler dersom du ikke er MEGET dyktig i Engelsk eller noen av de andre språkene som følger med.

På Komplett.no, tar de flere hundre kroner ekstra for S5000 utgaven med Norsk manual.

 

RH.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...