Gå til innhold

Radeon 9600 Atlantis...


Åddleif

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har et Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256 skjermkort, som jeg kjøpte i fjor høst. Helt siden da har jeg kun kunnet spilt i 10-15 minutter før skjermen blir helt svart, og jeg har ikke lenger kontakt med maskinen. Ved vanlig "windows-bruk" funker alt som det skal, virker det som. Hva er det som skjer? Er det Windows som brøller? Blir kortet for varmt? Anyone? :cry:

 

PSU'n er forøvrig 350W.

Endret av Åddleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm. sjekket at kortet er skikklig festet til? kan være windows som bøller, ja. har du fjernet alle tidligere driver rester av f. eks nvidia?

 

flere andre har også hatt lignende problemer med noen drivere. jeg anbefaler deg å prøve flere forskjellige drivere, eventuelt omega driverene som du finner på www.omegacorner.com.

 

hvis ikke noe fungerer, ta backup av ting og reformater. det pleier som regel å kurere. (dog selvom det er sinnsvakt kjipt å måtte fjerne ting eller å sitte i timesvis og ta backup :(

Lenke til kommentar

Maskinen er helt ny, så ingen andre drivere enn de fra Sapphire har blitt installert. Kortet sitter rimelig bra, har sjekket det noen ganger nå. :) Jeg mener å huske å ha formatert en gang... Det hjalp tydeligvis ikke. Men det kan jeg godt gjøre igjen, jeg har alt som ligger inne på CD.

 

Men jeg skal uansett prøve driverne på linken du gav meg. Om ting ikke funker: I'll be back. :thumbup:

 

Takk.

Lenke til kommentar

Dere har jo begge Sapphire kort så...

 

Har dere sett på forumet til Sapphire???

Sapphiretech.com

 

her er forumet: Sapphire forum Troubleshooting.

 

Mulig det er en konflikt med noe annet i pc'n.

F. eks. hovedkort, lydkort.

 

Håper det hjelper.

 

Allsop

 

EDIT: leste på sapphires forum at det kan hjelpe å stille ned AGP hastigheten til 4X. Og at squeakfix.co.uk har løsningen på noen problemer.

Endret av Allsop musematte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...