Gå til innhold

Hvordan får dere håret mykt, fyldig og på plass uten å bruke kam og masse greier i det (menn)?


mr.wolf

Anbefalte innlegg

Jeg har i nærmere 10 år bare brukt maskin på hodet fordi håret mitt er så ekstremt vanskelig. Har ikke lyst til å bruke masse tid på det hver dag. Nå har jeg latt det vokse i fire måneder. Klippet meg på sidene og bak for en måned siden og begynner å få ønsket lengde på toppen. Problemet er at håret er så utrolig vanskelig å få på plass. Vil ha det liggende fint bakover uten at det blir sleik. Men for å få håret bakover så må jeg bruke en del voks eller lignende og kam. Da blir det Elvis sleik med en gang. Og ingen kan ta på håret mitt uten at sveisen blir ødelagt. Ser at andre bare tar fingrene og slenger håret bakover så er sveisen på plass. Hvordan får dere det sånn? Hvis jeg ikke bruker noen ting i håret så er det helt tørt. Ser nesten ut som fluffy pels. Hvis jeg bruker voks uten å bruke kam så er det nesten umulig å fordele voksen og håret stritter imot til alle kanter. Barberer det snart av meg igjen hvis det fortsetter å være så vanskelig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mortiepants skrev (14 minutter siden):

Har prøvd å føne det et par ganger men da blir det faktisk for mye volum så da må jeg ha i voks. Kanskje noe lettere å fordele voksen når håret er fønet men fortsatt ikke lett. Mulig det kan hjelpe med saltvannsspray. Trodde kanskje at problemet med håret er at det er for tjukt. Men prøvd å tynne det ut også uten at det hjelper stort. Jeg har motsatt problem av de som har fett hår. 

Lenke til kommentar
mr.wolf skrev (30 minutter siden):

Ok. Skader vel ikke å prøve diverse. Ikke noe er bedre enn hvis man skulle finne noe som fungerer til en billig penge

Du lurer sikkert på hvorfor jeg som mann bruker den ^^ Gjør ikke det hele tida. Før i tida brukte jeg kun vanlig kroppssåpe og skylte grundig med vann. Har en bekjent som er på besøk av og til og lar shampoene sine stå igjen, så da tenkte jeg bare for moro skyld å prøve shampoen vakker dag. Og håret blir reinere og "ordner" seg lettere.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (3 timer siden):

Du lurer sikkert på hvorfor jeg som mann bruker den ^^ Gjør ikke det hele tida. Før i tida brukte jeg kun vanlig kroppssåpe og skylte grundig med vann. Har en bekjent som er på besøk av og til og lar shampoene sine stå igjen, så da tenkte jeg bare for moro skyld å prøve shampoen vakker dag. Og håret blir reinere og "ordner" seg lettere.

Ja, shampo og balsam som er ment for damer/langt hår er som regel bedre.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 time siden):

Tja ... håret mitt var skikkelig uregjerlig, og nå har det stort sett falt av. Jeg tror folk bare har ulik hårtype, rett og slett.

En kompis pleide å dusje håret med saltvannsspray, da funka det å "style" det uten noe mer fuzz. Bare å forme med hendene. Prøvd det?

Har ikke prøvd saltvannsspray så det bør jeg kanskje prøve på. Ønsket er jo å slippe masse kliss

Lenke til kommentar
8 minutes ago, mr.wolf said:

Uten å ha noe i det når det tørker? Hvis jeg gjør det sånn så legger bare håret seg i andre retninger etterhvert som det tørker.

Det fungerer bra for meg, men nå legger jeg ikke opp til noen stylet frisyre, jeg bare rufser det litt til så det legger seg på en fin måte. Når det tørker blir det liggende.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg anbefaler følgende:

Sheasmør, fungerer perfekt som en slags hårvoks, og er ikke klissete på samme måte som hårvoks. Er litt fettede, men ikke klissete, og er nok også direkte bra for håret. Etter sheasmør, så kan man bruke saltvannspray. Bruker selv denne, som er på bildet inne på prisjakt her, men når man trykker seg videre inn på butikksiden, så viser den en annen flaske, vet ikke om produktet er det samme, det kan være. Den lukter bra, fått kommentar for at lukten er bra. Nå vet jeg ikke om den i den nye flasken er det samme produktet som er på bildet inne på prisjakt. Lenge siden jeg har kjøpt det, og da var det samme flaske som den som er på bildet på prisjakt (kjøpte mange flasker, hehe).

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3902374

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
looopieee skrev (På 29.11.2020 den 14.36):

Jeg anbefaler følgende:

Sheasmør, fungerer perfekt som en slags hårvoks, og er ikke klissete på samme måte som hårvoks. Er litt fettede, men ikke klissete, og er nok også direkte bra for håret. Etter sheasmør, så kan man bruke saltvannspray. Bruker selv denne, som er på bildet inne på prisjakt her, men når man trykker seg videre inn på butikksiden, så viser den en annen flaske, vet ikke om produktet er det samme, det kan være. Den lukter bra, fått kommentar for at lukten er bra. Nå vet jeg ikke om den i den nye flasken er det samme produktet som er på bildet inne på prisjakt. Lenge siden jeg har kjøpt det, og da var det samme flaske som den som er på bildet på prisjakt (kjøpte mange flasker, hehe).

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3902374

Takk, så ikke svaret før nå. Bruker du sheasmør til å style, akkurat på samme måte som man ville gjort med voks? Også sprayer du på saltvannsspray når håret er ferdig stylet?

Lenke til kommentar
mr.wolf skrev (8 timer siden):

Takk, så ikke svaret før nå. Bruker du sheasmør til å style, akkurat på samme måte som man ville gjort med voks? Også sprayer du på saltvannsspray når håret er ferdig stylet?

Bruker ikke type å "style" det, men gjør også det på en måte da, men ikke som man kanskje gjør med voks, er nok ikke helt samme hold i sheasmør. Og bruker bare å legge begge deler ganske rett etter hverandre. Sheasmør fungerer også fint alene.

 

Du kan også bruke sheasmør som fuktighetskrem, og å blande det med (kaldpresset) kokosolje gjør det enda mye bedre. Bruker å blande det sammen i en liten "glasskrukke" som jeg legger på sånn 40 grader i stekeovnen, så begge deler blir flytende og blander seg sammen, tar litt tid før de blir blandet sammen. Kan tilsette litt voks (naturlig honningvoks eller noe lignende greier) for å få bedre konsistens på blandingen.

 

Selv kjøpt sheasmør på ebay (fra Storbritannia, ikke kjøp slike produkter fra type Kina), men dette var før mva grensen. Men finner sikkert noe litt billig også som selges på nett i Norge. Om man bare skal bruke det som "hårvoks" så varer en liten krukke fra helsekost lenge også forsåvidt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...