Gå til innhold

Kjøp av gamingpc til 2 karer


Anbefalte innlegg

Hei, vi har bestemt oss for å kjøpe gamingpcer til jul til 2 av våre barn. Budsjettet er ca 10000. Har vært en del år jeg ikke har oppdatert meg på utviklingen innen gaming så lurte på litt assistanse her.

Gutta er 10 og 13 år gamle. Yngste mann spiller stort sett minecraft, fortnite og roblox. Eldste mann sysler med litt tyngre spill og ønsker seg blant annet flight simulator.

Komplett har endel pcer i den prisklassen men ser ut som en får litt mer for penga hos Proshop, Sharkgaming og Grenncom. Noen som har erfaringer med disse?

I tillegg kommer spørsmålet om spec på pcen. Her ser jeg at i den prisklassen så er det GTX1660 som stort sett ligger inne. 16GB minne og prøver å få inn 1TB disk. Hva bør en satse på rundt prosessor? Ser at det er i3, i5 og Ryzen som er i det sjiktet. Noen anbefalinger her? 

Jeg ser vel for meg at eldste mann etterhvert vil ønske å bygge på/ut pcen, noen feller her hva gjelder evt oppgradering til bedre grafikk?

Tastatur og skjerm ordner de med sine egne penger så dette er kun snakk om selve pcen

Endret av Kjell Rune H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...