Gå til innhold

Overføre mail til ny epost-leser


Kjetso

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har brukt mange timer på nettet uten å finn en løsning på dette:

Jeg bruker fremdeles Windows Live Mail 2011 og Windows 10. Her har jeg mange gamle mailer som jeg ønsker å ta vare på. 

Så ønsker jeg å ta i bruk en ny epost-leser - men hvordan får jeg "overført" eller "lagret" de gamle e-postene?

Noen som har en løsning på dette?

---

En annen ting - om jeg ønsker å tilbakestille Window 10 - så har jeg to valg:

- beholde filer: beholder jeg da de gamle e-postene?

- fjerne filer: blir da e-postene slettet?

Selve tilbakestillingen av Widos kan vel gjerne være lurt for å rydde litt opp - da jeg har brukt denne Windows i mange år. Eller er ikke det noe poeng å tilbakestille?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overføre epost fra en klient til en annen gjøres ved å eksportere (dvs lagre i en fil) og importere (lese fra en fil). Antar denne gir beskrivelsen: https://www.nucleustechnologies.com/blog/export-windows-live-mail-emails-to-outlook-on-another-computer/

Poenget med 'beholde filer' er at epostene etc beholdes. Men det er altids lurt å ha backup uansett.
Er vel ikke noe poeng i å tilbakstille hvis det ikke er noen problemer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hårek skrev (På 7.11.2020 den 13.37):

Overføre epost fra en klient til en annen gjøres ved å eksportere (dvs lagre i en fil) og importere (lese fra en fil). Antar denne gir beskrivelsen: https://www.nucleustechnologies.com/blog/export-windows-live-mail-emails-to-outlook-on-another-computer/

Poenget med 'beholde filer' er at epostene etc beholdes. Men det er altids lurt å ha backup uansett.
Er vel ikke noe poeng i å tilbakstille hvis det ikke er noen problemer.

Har forsøkt noe på dette tidligere uten hell - men skal forsøke igjen. 

Grunnen til at jeg skal "overføre" mailer er at jeg skal bruke en annen PC fremover og jeg har  mange mailer jeg ønsker å ta vare på.

Jeg er nok gammeldags som liker å lagre mailer lokalt .... 

Har du et alternativt mailprogram å anbefale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...