Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ftp bak en 3com router


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan jeg får Ftp`en opp å kjøre bak en 3com router

jeg har åpna en haug med porter som fks 21 og 52

også tar jeg IP fra ISP`en som er 80.234.blabla port :52 fks

menne ingen fra utsiden kommer inn ? jeg kommer inn med Lokale IP`en men ikke med ISP Ip`en internt ? Hva må gjøres ?

Endret av Ken@th
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gjør følgende:

Opne port 21 for FTP, og går inn i instillinger på Routeren, og på Viritual Server, og setter opp din interne IP addresse og opner port 21, og "enabla" den....

 

Og så bruker du din IP addresse (ikke intern) som du har fått tildelt av ADSL leverandøren til og komme deg inn på FTPen..

 

Du kan skrive i IExplorer: ftp://xxx.xxx.x.xxx

alt etter IP addressen din.. eller bruke et vanlig FTP proram.. FlashFXP eller andre..

 

Håper det hjalp... ekje so sikker på d sjøl, holdt på med det samme for en el. 2 dager siden.. hadde samme problem..

Dette var det jeg jorde så.. du kan nå prøve og se.. (om du fårsto noe av det da.. hehe ;)

Ekje sikkert jeg er så go å forklare.. siden jeg er nybegynner selv.. nesten.. hehe..

 

Mvh!

Lenke til kommentar
Åpne opp port 20 også om du bruker default port (21).. om du bruker 52 så åpner du 51 også..

Hvorfor? :dontgetit:

FTP is an unusual service in that it utilizes two ports, a 'data' port and a 'command' port (also known as the control port). Traditionally these are port 21 for the command port and port 20 for the data port.

Eller en port "under" om du vil. sakset herfra

Endret av Goebbels
Lenke til kommentar
Åpne opp port 20 også om du bruker default port (21).. om du bruker 52 så åpner du 51 også..

Vanligvis unødvendig å åpne port 20 i ruteren, hvis den ikke er sperret for utgående trafikk i brannveggen. Det er riktig at det brukes 2 stk. porter for ftp, men i "active mode" lytter serveren på port 21 som dermed må også åpnes i NAT-ruteren, men fra port 20 er det serveren selv som oppretter en forbindelse til klienten. Det er i hvert fall slik det også er beskrevet på siden du refererte til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...