Thombr86 Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 (endret) satt for noen måneder tilbake og suste over internett på jakt etter diverse mod'er til 9600pro'n min (fireblade forresten). fant noen tråder en eller annen plass der en hadde gjort dette på sitt hercules kort, MEN.. (arrgh, det er bestandig et MEN) den gikk vist ikke på et sapphire kort, fordi layouten var anderledes eller noe slikt. har vert inne på tanken å endre noen innstillinger i VGA-BIOS, men kan ikke finne noe (men nr. 2 ) håpte på å finne noe om vcore og vdimm, men fant bare det om klokkefrekvenser og minne timings, hjalp ingenting å sette minnet på cas1 & cas3 (fra cas2). kunne ikke klokke mere uansett så det jeg egentligspør om er: 1: er det noen som vet sikkert om det er mulig å stille volt i VGA-BIOS? 2: har noen et skjema for å gjøre en ENKEL vmod (helst på core) som er lett å utføre for en som er ganske grønn på lodding? vet bare at 9600pro generelt er litt undervolta, har sett de som har klart 600 mhz på core med standard kjøling etter vmod (hercules selvfølgelig) takker for alle som kommer med KONSTRUKTIV kritik som hjelper meg. Endret 3. januar 2004 av BrAtTeRn
Belarnion Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Har du vært inne på forumet til www.xtremesystems.org? Der finner du sikkert hjelp. Kanskje dette også kan hjelpe: http://www.unoid.net/9600pro/voltage.html
Thombr86 Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Skrevet 3. januar 2004 (endret) ahhh... TAKK nå må jeg bare finne det bildet som matcher med sapphire kortet mitt og få "baller" nok til å lodde, eller få noen jeg kjenner til å lodde. og jeg må spørre: er de noen som har gjort dette her i dette forumet? som kan si meg hvor vanskelig det var, og hvor bra det ble? og det med å lese av standard vol, skal jeg gjøre det mens kortet står i pc'en og går? eller er det en måte å "jumpstarte" det? slik som psu Endret 3. januar 2004 av BrAtTeRn
Belarnion Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Jeg loddet Radeon 9700 Pro kortet mitt. Jeg hadde aldri loddet før i mitt liv. Likevel gikk det bra. Bare vær veldig forsiktig, så går det nok bra. Før lodding: 400MHz/760MHz Etter lodding: 470MHz/770MHz Standard volt leser du av med f. eks. et multimeter mens maskinen står og går. Ikke kom borti for mange komponenter når leser av. Da kan du risikere å kortslutte hele greia...
Terje82 Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 har volt mod på mitt sapphire 9600pro fireblade. men bare på gpu. virker som det er to typer strømforsyninger på minne, mitt kort mangler noen komponenter i forhold til de volt mod'ene jeg har funnet. vet derfor ikke helt hva som vil skje hvis jeg lodder inn en motstand? kjører nå med en 5k ohm motstand på gpu og klarer 596mhz! har ikke orginal kjøling men en "VGA Silencer" fra artic cooling. på minne har jeg laget meg kjøleribber fra en P4Boxed kjøler med 4cm!!! lange ribber. minnet klare 356mhz uten artifacts, uten ribbene klarte det 346mhz
Thombr86 Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Skrevet 4. januar 2004 (endret) har volt mod på mitt sapphire 9600pro fireblade.men bare på gpu. virker som det er to typer strømforsyninger på minne, mitt kort mangler noen komponenter i forhold til de volt mod'ene jeg har funnet. vet derfor ikke helt hva som vil skje hvis jeg lodder inn en motstand? kjører nå med en 5k ohm motstand på gpu og klarer 596mhz! har ikke orginal kjøling men en "VGA Silencer" fra artic cooling. på minne har jeg laget meg kjøleribber fra en P4Boxed kjøler med 4cm!!! lange ribber. minnet klare 356mhz uten artifacts, uten ribbene klarte det 346mhz gidder du å ta bilder og gi litt mere informasjon om hvordan du utførte modden? skal også kjøpe meg en vga silencer så snart jeg finner noen andre som skal handle, frakt synes jeg blir litt dyrt på kun 1 ting. skal også kjøpe en gammel slot 1 kjøler til ramen. har du noe peiling på temperaturer på kortet ditt? har egentlig ikke så lyst til å svi av kortet (har drept en playstation med loddebolt ) og en ting til, hvilket termisk lim er best til å lime på ram sinks? Endret 4. januar 2004 av BrAtTeRn
Terje82 Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 husker ikke hvor jeg fant lodde guiden. Men prøv denne: http://www.unoid.net/9600pro/power.html har ikke målt tempen på kortet, men det er ikke spesielt varmt. 9600pro utvikler jo veldi lite varme i utgangspunktet, blir jo varmer jo mere spenning gpu får. 3.9k ohm = 1.52 vgpu 4.7k ohm = 1.48 vgpu 6.8k ohm = 1.4 vgpu 10k ohm = 1.36 vgpu 12k ohm = 2.88 vmem 10k ohm = 2.91 vmem 8.2k ohm = 2.95 vmem 6.9k ohm = 2.98 vmem Jeg begynte med en 10k ohm og prøvde meg frem. bruk artic silver sitt termiske lim, det er et to komponentlim. Lykke til
Thombr86 Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Skrevet 5. januar 2004 har du gjort den og? lodda på en strøm kontakt? men uansett.. den guiden her er jo forsåvidt grei, men jeg finner ikke et kort som stemmer med mitt 100% (tenker ikke på farge, men layout), så jeg er litt skeptisk. men hvis du har et digitalkamera, men ikke noen steder å laste det opp, så kan du sende de på mail til meg, eller hvis du tar sjangsen og har scanner, så kan du jo legge det i scanneren lage bilde på den måten og jeg vil tro at jeg vil kjøre enten 5K eller 6K ohm, for som du sier, temperatur er ikke noe problem
Thombr86 Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Skrevet 5. januar 2004 her er ett bilde av en vgpu mod for fireblade kort. tror denne er tilstrekkelig for å begynne, men jeg skal først bestille ny kjøler.
Terje82 Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 brukte bilde av et fireblade kort selv når jeg lodda, men husker ikke hvor jeg fant bilde. sikkert en større verson av bildet ditt, bare med vmem i tillegg
Thombr86 Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Skrevet 9. januar 2004 da har jeg kjøpt motstand...... MEN, han som sto bak disken spuree og grov om hvilken type, hva skal den være laget av, hvilken spenning og strøm skal igjennom den? jeg hadde ikke peiling, men sa at det sansynlig vis er en voltstyrke på omtrent 1,5-2V og 2-5W, vet ikke om det stemte, men den er på 5K ohm, sa han iallefall.. den er ca 2mm i diameter og ca. 5-6mm lang, lyseblå grunn farge og med fargekoden grønn - blå - svart - mørkerød - brun - rød legger ut bilde når jeg kommer hjem, slik at noen kan si om den duger.
Terje82 Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 er sikkert grei den. tror ikke det skal gå så mye strøm igjennom den. gpu har 1.25V orginalt, tror det blir ca 1,45 med 5k ohm. hvor kjøpte du motstanden? selv brukte jeg noen gamle fra min tid på grunnkurs elektro
Thombr86 Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Skrevet 3. februar 2004 hehe, glemte det bildet men har nå montert ny kjøling, og den var STOR. VGA silencer. vet ikke når jeg voltmodder, men det blir snart. har ikke klokka noe mere etter at jeg monterte kjøleren. og en ting til, motstanden er på 5,6Kohm, så om det ikke duger, så kjøper jeg en på 4,8, eller nå hva det var som var det nærmeste. update soon
Thombr86 Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Skrevet 3. februar 2004 Da var 5,6Kohm motstanden på. Det gir vel ca. 1.450V. Ligger artifact-fritt på 533Mhz, og det var litt lite. så jeg skal kjøre slik en stund og se om kortet blir lunkent, eller varmt, og deretter kjøpe meg en motstand på 4,7. Da sikter jeg på 570+ uten artifact. var litt knotete og lodde, for motstanden ble så J**liv varm av loddebolten, som forøvrig er på 25W. svidde fingra litt, men jeg overlevde, såvidt... JUHUUU!!! har lodda uten å ødelegge noe! :
Thombr86 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Skrevet 9. februar 2004 da har vi skiftet motstanden til en på 4,7Kohm da klarte jeg 540 uten artifact. ikke så veldig mye å hente akkurat MEN jeg oppdaga at minnet ville mye mer etter voltmoden. vet ikke hvorfor, men det har vel noe med at vpu klarer å ta imot mere informasjon?! uansett nå ligger jeg på 540/360, opp fra 470/334 fikk 4279 3Dmark(03) hvis noen er interessert. fikk litt åndenød da jeg lodda feil da men det gikk bra
Terje82 Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 klarer 599 - 367 nå, 4653 3dmarks blir ny cpu snart regner med å hente noen poeng til der
Thombr86 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Skrevet 9. februar 2004 (endret) FU hvorfor klarer du 599? har du artifacts? hvor stor motstand bruker du? Endret 9. februar 2004 av BrAtTeRn
Terje82 Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 bruker 5k motstand jeg og ikke alle kort klokker like langt. monterte vannkjøling på gpu i dag (hjemmelaga), men klarte jo 597 med vga silencer
Thombr86 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Skrevet 9. februar 2004 nå kom jeg på en ting, du har ikke vært i biosen på skjermkortet og justert på minnehastigheten? tror jeg skal sette det tilbake og se om jeg klarer noen Mhz mer jeg
Terje82 Skrevet 9. februar 2004 Skrevet 9. februar 2004 har ikke klart å flashe bios, finner ikke skjermkortet når jeg skal flashe. all klokking er gjort med omegadriver 3,9. men det er da ikke all verden man kan endre i bios eller da, hvertfall ikke med programmet jeg har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå