Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke kuttet strømmen på bilen


Tottey

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en mercedes w140 s320 1995 mod. Stømmen fungerer helt fint, det eneste problemet er at jeg ikke får skrudd det av. Når jeg tar av tenningen kan jeg fortsatt ta på lys og bruke vindu osv. Dette gjør at batteriet blir tomt på få dager uten bruk, og dette ønsker ikke jeg.

Har noen et tips om hva som kan være feil?

Alle svar er satt stor pris på!

Mvh Torstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo vanlig å kunne bruke lys, vinduer og annet når tenning er av. Uten at jeg vet om Mercedes er annerledes.

Når bilen låses, så skal resten skru seg av. Lås bilen når du sitter i den (om det går) og test. 

Dette er generelt på biler, jeg vet ikke om Mercedes er annerledes. 

 

Spørsmålet er om det ikke var slikt før? Eller er det en ny bruktbil for deg nå? 

Lenke til kommentar
1 minute ago, plankeby said:

Det er jo vanlig å kunne bruke lys, vinduer og annet når tenning er av. Uten at jeg vet om Mercedes er annerledes.

Når bilen låses, så skal resten skru seg av. Lås bilen når du sitter i den (om det går) og test. 

Dette er generelt på biler, jeg vet ikke om Mercedes er annerledes. 

 

Spørsmålet er om det ikke var slikt før? Eller er det en ny bruktbil for deg nå? 

Ny bruktbil for meg ja, vet ikke om forrige eier har endret noe. Skal teste dette når jeg kommer hjem, takk for svar!

Lenke til kommentar
Tottey skrev (Akkurat nå):

Ny bruktbil for meg ja, vet ikke om forrige eier har endret noe. Skal teste dette når jeg kommer hjem, takk for svar!

Sjekk også ulåst om du vil. Normalt koblet resten av strømmen etter en viss tid. Det er jo for at andre kan betjene vinduer m.m. når du selv går ut med nøkkel. F.eks. barn/ungdom som venter i bilen... 

Lenke til kommentar

Spør mer jeg, blir batteriet tomt etter et par dager, eller frykter du det? Ble usikker på om det var erfarart eller noe du tenker kan skje... 

Blir batteriet tomt etter noen dager uten bruk av bilen, er selvsagt noe feil. 

Forøvrig så kan det også være, at batteriet alerede er dårlig og klar for utskiftning. 

Lykke til. 

Mercedes eiere kan sikkert besvare mer. Jeg bare svarer på generelt grunnlag. Mange bilmerker og modeller kutter ikke all strøm bare tenningen er av. Men kutter resten når dører låses. Men, noe standby strøm brukes uansett. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
1 minute ago, plankeby said:

Spør mer jeg, blir batteriet tomt etter et par dager, eller frykter du det? 

Blir batteriet tomt etter noen dager uten bruk av bilen, er selvsagt noe feil. 

Forøvrig så kan det også være, at batteriet alerede er dårlig og klar for utskiftning. 

Lykke til. 

Etter at bilen stod inne i garasjen i 2 dager fungerte all elektronik svært sakte (tok langt til å rulle opp og ned viduene), noe som betyr lite strøm. Etter at jeg ladet det opp igjen fungerte all elektronikk som det skal igjen. Men siden bilen var inne i garasjen og siden sentrallåsen ikke fungerer gadd jeg ikke låse den. Så det kan være grunnen til at batteriet tømte seg. Kan være batteriet men tviler sterkt

Lenke til kommentar

Da har jeg testet litt, fann ut at jeg har en knapp inne i bilen som gjør at alle dørene låser seg, da betyr vel det at sentrallåsen fungerer. Da tror jeg mer det er nøkkelen som er problemet.

Når det gjelder tapping av batteriet ligger problemet fortsatt der. Testet å lukke alle dørene og det tappet seg fortsatt. Jeg skal få prøvd å byttet nøkkel da å bare bytte batteriet ikke hjalp. Da får jeg låst bilen og kanskje det er løsingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...