Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med FTP bak en Router... IP adresse.. :(


Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver og "prøver" meg fram når det gjelder FTP på min maskin..

Jeg har klart å sette opp en FTP, med et program som kom med BulletProof FTP,

den virker fint...

 

Men problemet er:

Jeg klarer og koble til FTPen med andre maskiner i nettverket, men så fort jeg prøver og koble til FTPen min over internett, fra hjemme hos en kamerat for eksempel, så kommer jeg ikke inn.. disconnected osv... når jeg starter FTP serveren, så kommer det opp IP adressen min, men den gjelder vel bare i Nettverket. Og jeg har en IP adresse utenfor Routeren og inne i nettverket har jeg en som er tildelt PCen min...

 

Så det jeg lurte på var, om det er noe spesielt jeg må gjøre med Routeren min.. Har ADSL og deler internett til flere maskiner ved hjelp av routeren..

Det er en D-Link DI-704P.

 

Er det noen som vet noe så vær så snill å hjelp meg.. :(

Endret av AlpejoHn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da vi er 6 maskiner bak en router og jeg ville sette opp en ftp tok jeg og prøvde å telnette routeren men det funka ikke.

Ble tipsa om å prøve http på den og kom frem, måtte bare sette opp en Virtual Server eller.no med min ip og port.

 

måtte bare åpne porten.

Lenke til kommentar

Ja, har prøft med Viritual server å åpnet port 21 for FTP, og skrevet inn min IP.. men når jeg prøver å koble til FTPen min andre plasser, hos kamerater og slikt, so kommer det at "Du har ikke tilgang.. osv.." :no:

 

er ikke 100% sikker på om viritual serveren er fikset skikkli. .men det ser ganske rett ut...

 

noen som har flere forslag ?

eller andre programmer som jeg kan sette opp FTP med ?

 

Mvh.

Lenke til kommentar

Jeg installerte Bulletproof FTP Server i går.

Har linje fra NGT og sitter bak en switch hvor jeg har 4 datamaskiner. Intern adresse på datamaskinen hvor FTP serveren er er 10.0.0.4

Du må NAT-e port 21 og forwarde IP til den datamaskin i ditt netwerk hvor FTP er installert.

Ganske enkelt å gjøre og det virker helt sikkert - kameraten min fra Canada kunne koble seg på serveren.

 

Har du opprettet brukere, passord, rettigheter osv.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...