Gå til innhold

Burde det være lov å ta betalt for BankID på mobil?


Burde det være lov å ta betalt for å verifisere seg via BankID på mobil?  

43 stemmer

  1. 1. Burde det være lov å ta betalt for å verifisere seg via BankID på mobil?

    • Nei
      31
    • Ja
      11
    • Ja, men det burde være billigere enn det er nå
      1


Anbefalte innlegg

Just now, Comma Chameleon said:

1. Foruten om gamlinger som kanskje ikke får til å bruke BankID på mobil så føler jeg det sier seg selv at de fleste bruker BankID på mobil. Det er normen. De eneste jeg vet om som bruker tradisjonell BankID er de som ikke får til mobil-versjonen eller har mistet tilgang pga nytt simkort. Det er åpenbart at bankID på mobil er den beste løsningen og den de selv foretrekker at folk bruker. Å logge inn via mobil er framtiden, ikke en teit kodebrikke du må ha med. Føler det gir mer mening å ta utgangspunkt i at folk flest bruker BankID på mobil. Om du føler at du trenger tall for det så får det være.

2. La oss ta din sammenligning da. Da er det jo fortsatt helt på trynet om det er slik. App-versjonen burde være gratis. Om noe så burde den fysiske versjonen koste penger nettopp fordi det koster penger å produsere og er dårligere for miljøet. Samme for buss og BankID på mobil her.

1; Hva du og jeg føler og hva som er sannheten er nok ofte to heeeeeeeelt forskjellige ting ;)

2; Jeg er helt enig i prinsippet i saken, jeg sier bare at når det er såpass mange gratis valg så er det vanskelig å finne det ene som koster penger for så å "sutre" 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MariusJS skrev (6 minutter siden):

1; Hva du og jeg føler og hva som er sannheten er nok ofte to heeeeeeeelt forskjellige ting ;)

2; Jeg er helt enig i prinsippet i saken, jeg sier bare at når det er såpass mange gratis valg så er det vanskelig å finne det ene som koster penger for så å "sutre" 

Får vel være uenig fram til man får sett noen tall på det. Mener fortsatt at BankID på mobil er standarden. Skal se om jeg finner noe statistikk.


Godt at vi er enige i prinsippet. Og jeg hadde ikke brydd meg like mye om det var et nyoppstartet lite firma som gjorde det. Men når Telenor gjør det så reagerer jeg. Ikke bare er de såpass store og har så stor markedsandel, men de er i tillegg 54% eid av staten. De er så nære en offentlig mobiloperatør som det finnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...