Gå til innhold

hvor mye kan jeg clocke mitt fx5900 3dkort?


sjøgren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns du burde se det noen dager uklokket. Så kan du ihvertfall leve på minnene etter at du har skadet det og fått det ustabilt. Koster det ikke rundt 4K dette? :dontgetit:

hva er det du babbler om???, ikke snakk når du ikke har peiling. du tror du er sånn expert som sier: når man klokker ødeleggerman kortet, det er den største bullshitten jeg hører. blir så irritert når noen spør om klokking å så kommer noen som tror de er experter å sier at det ødelegger hardwaren. nei det er veldig liten sjanse for å ødelegge kortet, klokker man kjempemye med ekstremkjølin blir kortet ustabilt i klokket tilstand, hvis man klokker ned igen sp blir kortet akuratt som før. klokker man vanlig så blir kortet raskere, bedre, og så og si like stabilt

Lenke til kommentar
Har akkurat satt inn mitt nye fx5900 som jeg fikk for en time siden. Men jeg lurer på hvor mye jeg kan clocke det opp?

core clocken står på 400 MHz og memory clocken står på 700 MHz... er litt noob på detta så PLZ hjelp meg!! takker :D

Les inlegget til trådstarteren en gang til; og fokuser på saken. (ikke tenk på meg)

 

:realmad:  og så og si like stabilt

Man kjøper ikke et kort i 4K klassen for å lære seg å klokke, det har aldri du heller gjort.

Jeg er ihvertfall så mye ekspert at jeg vet at noen få mhz. klokking på det kortet ikke er synlig i praksis. Men en ustablitet synes godt. :cool:

Lenke til kommentar

begge har et poeng, man nedsetter levealderen ved å klokke kortet. har dog klart å overklokke noen av kortene mine ustabile før, men det var bare å klokke ned i igjen :)

men med mindre man gjør noe ekstrem tweaking/klokking,som f.eks voltmodding, så er det vansklig å ødelegge et kort. så det er opp til deg hvor vidt du har lyst til å klokke kortet. du vil ikke legge merke noen super resultatøkelse med stock-kjøling.

 

Edit: hvor mye du kan klokke kortet ditt er individuelt pga. kjøling og gjennomlufting av kortet fra toweret ditt. det kan til og med varriere fra kort til kort :blink:

 

mine to cent

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
Syns du burde se det noen dager uklokket. Så kan du ihvertfall leve på minnene etter at du har skadet det og fått det ustabilt. Koster det ikke rundt 4K dette? :dontgetit:

hva er det du babbler om???, ikke snakk når du ikke har peiling. du tror du er sånn expert som sier: når man klokker ødeleggerman kortet, det er den største bullshitten jeg hører. blir så irritert når noen spør om klokking å så kommer noen som tror de er experter å sier at det ødelegger hardwaren. nei det er veldig liten sjanse for å ødelegge kortet, klokker man kjempemye med ekstremkjølin blir kortet ustabilt i klokket tilstand, hvis man klokker ned igen sp blir kortet akuratt som før. klokker man vanlig så blir kortet raskere, bedre, og så og si like stabilt

Joda, du kan faktisk ødelegge kortene om du overklokker, men tar du å klokker det litt om gangen så går det som regel bra.

Er alt formange som klokker litt for mye på en gang, eg sier 5MHz om gangen er ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Syns du burde se det noen dager uklokket. Så kan du ihvertfall leve på minnene etter at du har skadet det og fått det ustabilt. Koster det ikke rundt 4K dette? :dontgetit:

hva er det du babbler om???, ikke snakk når du ikke har peiling. du tror du er sånn expert som sier: når man klokker ødeleggerman kortet, det er den største bullshitten jeg hører. blir så irritert når noen spør om klokking å så kommer noen som tror de er experter å sier at det ødelegger hardwaren. nei det er veldig liten sjanse for å ødelegge kortet, klokker man kjempemye med ekstremkjølin blir kortet ustabilt i klokket tilstand, hvis man klokker ned igen sp blir kortet akuratt som før. klokker man vanlig så blir kortet raskere, bedre, og så og si like stabilt

Joda, du kan faktisk ødelegge kortene om du overklokker, men tar du å klokker det litt om gangen så går det som regel bra.

Er alt formange som klokker litt for mye på en gang, eg sier 5MHz om gangen er ikke så farlig.

ja, jeg sa jo klokker sånn vanlig, ikke for mye.

Lenke til kommentar

herregud, svar nå mannen på det han spør om.

 

sjøgren: Coren vil jeg først satt opp til 435mhz

 

minnet til 725

 

Se om dette er stabilt (noe det sikkert er)

 

Hvis det er det kan du gå videre. Klokk da 5mhz om gangen helt til det begynner å feile i spill. Klokk først minnet, deretter Core. Etter du har funnet maks kortet ditt klarer (fintuning) setter du tilbake 5mhz på hver for å sikre stabilitet.

Lenke til kommentar

Skaff coolbits, det legger til en funksjon som sjekker hvor høyt driveren mener du kan klokke grafikk-kortet. Jeg har et Gainward fx5900 (2.8 ns ram) og driveren mente jeg kan kjøre core på 470 og ram på 860)

 

Kjører for tiden på 450/840 - helt uten problemer så langt. (hatt kortet ca en uke)

 

Jeg vil anta at 440/800 er relativt safe utifra tester jeg har sett på web.

 

Vil også legge til at jeg syntes dette kortet er et knallkjøp for 2000,- :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...