Gå til innhold

Mål (bredde) på verktøy for demontering bilstereo Pioneer DEH-X7800DAB


Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal demontere en bilstereo som ble montert 2017, og desverre så mangler jeg det rette verktøyet for å få enheten ut.

Hadde liggende et sett med verktøy som jeg tidligere har brukt til samme formål - men tror det var helt tilbake i 2010 eller noe slikt jeg brukte det sist, da på en spiller fra tidlig 2000-tall. Problemet er at dette verktøyet har en bredere profil og passer dermed ikke inn i åpningene på siden av denne spilleren.

Siden jeg nå likevel har liggende både en sløv snekkersag og vinkelsliper, så tenker jeg at det ikke kan være så fryktelig vanskelig å lage en slik selv. Spørsmålet er om noen har et slikt verktøy liggende og har mulighet til å måle bredden og tykkelsen på metallet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

Her er en liten oppdatering, for ting var ikke helt som jeg trodde. Fant ut at hullene på siden av denne spesifikke Pioneer-spilleren faktisk ikke var hull for demontering likevel, det er bare en slags inngravert halvmåne-form som ikke har noen funksjon såvidt jeg kan se.
Dette skjønte jeg etter at jeg fikk låne et sett med slike verktøy i ulik størrelse fra et verksted, og da ingen av verktøyene var i nærheten av å passe.

Saken er at jeg måtte dra ut panelet som omslutter bilstereoen først. Dette er snakk om førstegenerasjons X-trail (T30), og måten dette gjøres på er å skru ur en skrue i bånn av brusflaske-holderen på passasjer-siden.

Dermed fant jeg ut at bilstereoen var skrudd fast i en ramme - samme ramme som holder både bilstereoen og skuffen under.

 

Jeg tror konklusjonen er:

Verktøyet for demontering av bilstereo er ikke knyttet opp mot en spesifikk spiller, men heller mot rammen der spilleren skal settes inn i.

 

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...