Gå til innhold

Vaske ryggsekk i vaskemaskin?


Taurean

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Har dårlig erfaring med å vaske sekk i maskin. Etter et par sydenturer valgte jeg å putte strandsekken i maskinen for å få ut sand som på en måte har satt seg fast, samt annet smuss og skitt. Det fungerte dårlig og sanden satt fortsatt som klistret, merkelig nok. Jeg tok et forsiktig program på 30 grader med mye vann. Sekk og polstring var like fin etter vask men den var dessverre ikke ren.

Neste gang vil jeg ta den med i dusjen og børste den med ryggbørsten, eller rett og slett kjøpe en ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nidar2 skrev (4 timer siden):

Har dårlig erfaring med å vaske sekk i maskin. Etter et par sydenturer valgte jeg å putte strandsekken i maskinen for å få ut sand som på en måte har satt seg fast, samt annet smuss og skitt. Det fungerte dårlig og sanden satt fortsatt som klistret, merkelig nok. Jeg tok et forsiktig program på 30 grader med mye vann. Sekk og polstring var like fin etter vask men den var dessverre ikke ren.

Neste gang vil jeg ta den med i dusjen og børste den med ryggbørsten, eller rett og slett kjøpe en ny.

Hadde egentlig planer om å vaske den i dusjen ja, men ikke sikker på hva slags børste. Da er oppvaskbørste en god ide da! Tannbørste kan jo virke, men litt liten, sekken jeg har er ganske stor. God idé!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Taurean skrev (6 timer siden):

Hadde egentlig planer om å vaske den i dusjen ja, men ikke sikker på hva slags børste. Da er oppvaskbørste en god ide da! Tannbørste kan jo virke, men litt liten, sekken jeg har er ganske stor. God idé!

Kanskje en skuresvamp er tingen!

Lenke til kommentar

Støvsuge sekken innvendig før du begynner med vann. Bruk det smale munnstykket, eller tannbørste/støvklut der du ikke kommer til.

Det går også an å løse opp maskinsåpe i en balje med vann og legge sekken i bløt natten over. Men da må polstringen tåle det. Den må ikke være av papp o.l. Og tåler den bløtlegging i balje tåler den vel også vaskemaskin..

Endret av Subara
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...