Gå til innhold

Ustabilt (kablet) nett og win 10 "doesnt have a valid IP configuration"


Per69

Anbefalte innlegg

Gjest Sletttet+98134
G skrev (9 minutter siden):

Er enig i at jeg ikke kan alt om nettverk. Det kan likevel være en mulighet for den som måtte ønske å gå den veien jeg foreslo. Man kan selvsagt også la være med det.

Eller man kan høre på noen som kan litt mer om temaet. Skjønner ikke hvorfor du tviholder på at «rådet» ditt liksom er et reelt alternativ. Du oppkonstruerer et problem og legger frem en helt utrolig lite gjennomtenkt løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
6 hours ago, Fleskefjeset said:

Synes ikke det. Utifra rådene du har gitt her så virker det som du skriver i tråden bare for å få opp innleggstelleren din.

Tryggest å bruke "killfilter" her.
Noen poster utrolig mye og tilsynelatende som om de kan noe om ett gitt tema..?

Fint at det løste seg for trådstarter.
Typisk at det "bare" var en dårlig switch fra Jensen ?
 

Lenke til kommentar

Ja det ser fremdeles stabilt ut her. Litt mindre tett overvåkning fra meg i fri-helgen, men ungene klager ikke, så da har det nok vært ok. 

Jeg er egentlig svært overrasket over at en liten switch fra Jensen er synderen. Jeg husker tvilen min da jeg kjøpte den, men selger sverget på at det var bra saker, og en eller annen test gav også gode skussmål, og jeg trengte den der og da. 

 

Takk for gode råd, og fortsatt god helg!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 8/27/2020 at 6:14 PM, Ratleto said:

Jeg tror jeg gjorde et lite kupp når jeg fikk tak i Asus RT-AC66U B1 899,-. Fikk ikke all hastighet på en 500/500 Mbit-linje før jeg slo på "Jumbo frames", men etter det så har det bare vært supert. Routeren klarer ikke mer enn i underkant av 900 Mbit på WAN etter det jeg har lest meg til, men med 500/500-linje så holder det inntil videre. Har Cisco-switch som tar seg av intern trafikk ellers.

Jeg ser at det er ett firma som har den til den prisen fortsatt, mens resten selger den for 1200-1300, som er mer vanlig pris.

Ser ut som om at det finnes en HW: B2 variant av B1-modellen også. Forsvinner sikkert med Finn-annonsen når den er over:

837_1560837675.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 8/28/2020 at 2:56 PM, freddy85 said:

Kan ikke skjønne hvorfor Asus velger å ha kontaktene på baksiden på routerene sine da det gjør det umulig å feste de på veggen.

Grattis Per69 med å ha funnet flaskehalsen i systemet ditt..

Håper det er greit å bruke tråden til litt bevisstgjøring, i og med det har vært litt prat om Asus allerede? Var kanskje aldri meningen at antennene skulle svinges særlig mye på uansett? Bare litt sånn gimmick-greie med roterbare antenner?

Er litt på let etter router. Så tok en titt på Asus RT-AX82U. Alltid noe å ikke helt like. Sjekk antennmonteringen hvor nære det ligger RJ-45-pluggene:

RT-AX82U.thumb.PNG.b2aa3d8699acd2e0263e2811d898a731.PNG

Endret av G
Lenke til kommentar

Sant nok. Bare det kan veggmonteres så kan jeg leve med utseendet. Sannsynligvis så koster de ymse utseendene man ser en del av toppkostnadene ved produktene.

 

Men er skeptisk til det å skulle velge neste router. Er ikke bare bare å vite hva som er mest stabilt og yter for pengene. Er sannsynligvis mye søppel-reviewere ute på internettet også.

Før i tiden så var det jo fantastisk at det bare ble stabilt. Mens i dag skal det både være stabilt og at man liker de specs. som er med produktene.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
G skrev (11 minutter siden):

Sant nok. Bare det kan veggmonteres så kan jeg leve med utseendet. Sannsynligvis så koster de ymse utseendene man ser en del av toppkostnadene ved produktene.

 

Men er skeptisk til det å skulle velge neste router. Er ikke bare bare å vite hva som er mest stabilt og yter for pengene. Er sannsynligvis mye søppel-reviewere ute på internettet også.

Før i tiden så var det jo fantastisk at det bare ble stabilt. Mens i dag skal det både være stabilt og at man liker de specs. som er med produktene.

Har du tittet noe på Unifi-serien? 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Fleskefjeset said:

Har du tittet noe på Unifi-serien? 

Har jo hørt at folk liker det, men aldri virkelig tittet på det før. Høres ut som litt dyre løsninger, men det er jo en til tre boksers ordinær router også alt etter hva en tror man behøver til sitt hjem. Ser at det tales varmt i fra den fyren f.eks.:

Spoiler

 

Og er kanskje bedre å satse hardt på noe som virkelig fungerer, enn å småkjøpe seg ting man ikke blir helt fornøyd med. Men.. Er så mye på markedet. Har ikke tittet på Google sin serie heller. Mesh er jo det som folk har pratet om i noen år allerede, men har aldri kommet meg til å vurdere det særlig. Ellers så har jo nye routere også beveget seg til å støtte slike "mesh-aksesspunkt", uten at jeg vet for mye om hvor bra de har fått til akkurat det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Nå kommer en ny top tier gaming router på markedet. Vet ikke om den er godkjent i Europa og Norge enda, i og med at ikke hvem som helst bare klasker på en 6 GHz- godkjenning:

https://www.cnet.com/news/asus-just-unveiled-the-first-router-that-supports-next-gen-wi-fi-6e-connections-rog-rapture-gt-axe11000/

Sexy as hell, med unntak av at jeg ikke er så for å betale for RGB. Blitt for mye RGB på alt mulig..

gt-axe-11000-4.jpg

gt-axe-11000-1.png

The new Asus ROG Rapture GT-AXE11000 supports Wi-Fi 6E, and features an eye-catching, gamer-friendly design with colored accent lights.

...

Pricing details are still yet to be determined, but given that the previous Wi-Fi 6 model is still selling for $450, you shouldn't expect the GT-AXE11000 to come cheap once it arrives.

...

The big benefit of support for Wi-Fi 6E is that it allows devices to access a massive swath of relatively untapped bandwidth in the 6GHz band. With 1,200MHz, it's more than twice as wide as the 5GHz band, which allows for a greater number of wider channels that can pass traffic faster and more efficiently. And, since there aren't any legacy Wi-Fi devices in that band, it'll serve as a semi-exclusive VIP section for the newest Wi-Fi gadgets equipped to take advantage. That means less interference and improved latency.

...

"AR/VR and gaming is another great use case for the 6GHz band," Correll told CNET. "Many don't realize the high-end VR sets that require the most bandwidth are actually tethered with cables. With Wi-Fi 6E, you not only get more bandwidth but cleaner bandwidth -- meaning it is able to wirelessly provide the higher data rates required along with true mobility."

Beyond the Wi-Fi 6E support, the GT-AXE11000 is powered by a 1.8GHz, 64-bit CPU with 1GB of RAM. It supports 4X4 Wi-Fi 6 connections, features a multi-gig LAN port for wired speeds of up to 2.5Gbps, and allows for WAN aggregation, where you combine the incoming speeds from two Ethernet WAN ports to achieve wireless speeds of up to 2Gbps. The router also uses "the latest 6GHz power amplifier" to improve signal strength and coverage -- a noteworthy inclusion, since signals won't travel quite as far in the 6GHz band.

1 Gig RAM litt lite på et så påkostet produkt??

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...