Gå til innhold

Hva venter oss i 2004?


Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg mest til om ATI holder det de sier om at "loki" skal ha dobbelt så mye ytelse som 9800xt

Det er nå mest PR-jatt. Den yter sikkert dobbelt så bra i en eller annen ATI-produsert kunstig test, men ikke forvent dobbelt så bra over hele linja. Dessuten er jo systemet flaskehals i en god del spill.

 

PS. De feste spiller jo også på 1024x768 eller 1280x1024 med max innetillinger og da er det mer enn nok ytelse med dagens skjermkort i mange av dagens spill. (100FPS+)

 

Det er altså en god del folk det er lite vits å oppgradere for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nå mest PR-jatt. Den yter sikkert dobbelt så bra i en eller annen ATI-produsert kunstig test, men ikke forvent dobbelt så bra over hele linja. Dessuten er jo systemet flaskehals i en god del spill.

Det står kun R9800 i den artikkelen og ikke XT, så i situasjoner som er fillrate/shader begrenset så tror jeg nok det stemmer at R420 vil være omtrentelig dobbel så rask.

Lenke til kommentar
Tror ikke det blir noe særlig fall i prisene på de store LCD skjermene.

 

Mange av de Sør-Koreanske fabrikkene har gått over til å produsere for LCD-TV'er som har høyere marginere. Etter hvert har også noen av fabrikkene på Taiwan gjort det samme.

 

Så lenge det er stor etterspørsel etter både LCD-TV'er og LCD skjermer vil prisene gå lite ned selv om skjermene har blitt billigere å produsere.

Så sant som det er sagt. Det er stor mangel på LCD-paneler i markedet idag, så prisene vil nok ikke gå noe særlig ned på lang tid (1/2 år...?) enda. Men det kommer vel. Har vel enda ikke hendt at noe i pc-verden har blitt dyrere (correct me if I'm wrong...)

Er godt mulig at LCD skjermene ikke kommer til å synke så mye som du sier i det nærmeste 1/2 ået, pga stor etterspørsel og problemer med å levere det store antallet med LCD skjermer. (oi, lang setning..)

 

Men når den bølgen er over har produksjonen økt og etterspørselen muligens stagnert. Dette vil da føre til en evt overproduksjon og lave priser. Ser for meg billige LCD skjermer i løpet av høsten...

 

Bare en teori, håper den stemmer :D

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Interessant likevel. Det var mye snakk om LCD, BTX, NCQ og PCI-Express ved utgangen av 2003, men av dette så må man si at det er kun LCD som har slått til for fullt. NCQ har skuffet stort, mens PCI-Express enda ikke har fått den store støtten selv om det har bedret seg i det siste. Støtte for BTX er totalt fraværende fortsatt, og kommer nok til å være det gjennom store deler av 2005 også tipper jeg.

 

Heller ingen pingvin i Google anno 2005:

 

newyear05.gif

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...