Gå til innhold

Jente trenger ny PC!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til å være greit valg dette... CPU kjøler ville jeg gått for en Glacialtech Silent Breeze 462-II. Utrolig stillegående og kurrant kjøler... Har en selv og når det ikke skal overklokkes gjør den jobben sin med god margin..

 

Merkelig så hjelpsomme folk ble nå da plutselig. Skal ikke spekulere for mye i hva grunnen kan være... *host*

 

Nei kan du skjønne ? Vi er vel like hjelpsomme mot alle er vi ikke ? :yes:

 

 

Edit: Skrive om litt

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar
Ang Gef sitt forslag: Er det ikke hønnstygt med hvit floppy og sort cd/dvd i sølv kabinett, selvom det er dør? Ville heller kjøpt en sort box med alle sorte komponenter..

Hm... Smart mann jo.... Du har så rett så rett... Jenta har sort skjerm og sort tastatur. Sort kabinett ville vel vært mye penere her... Hun ba vel om det selv og :roll:

 

Og ja, kanskje passe på å få med sort floppy..

Lenke til kommentar
Jeg skal bare surfe, chatte, spille og være her på forumet, men bruttern forlanger at den takler de nyeste spillene :)

 

ehhh..dette var altså et svar til Gef.....glemte å quote  :ermm:

Skal du bare surfe og ikke spille så mye synes jeg bruttern din kunne hoste opp en liten tusing eller så til bedre skjermkort. Denne kunne du da brukt til støydemping og bedre ytelse. Bare en refleksjon fra min side... :)

 

Er i utgangspunktet mye enig med teatime, men har gått ned på harrdiskstørrelse, da lagringsmedier bare blir billigere og billigere. 80GB holder lenge til vanlig bruk, og skulle behovet melde seg vil det sannsynligvis være billigere å få tak i en større harddisk nr. 2 etterhvert.

 

Har holdt meg under 6000 selv om jeg foreslår en mer stillegående kabinett/PSU - løsning. Les mere om kabinettet her.

 

Et tips kan være å oppsøke noen som driver med bilstereo. Spør om de har noisekiller på boks som du kan spraye innsiden av kabinettet med, eller om de har støydempingsmateriale til overs. Dette vil dempe eventuelle resonnanser som skulle oppstå.

 

Støyen fra CPU - vifte og PSU - vifte vil nok samlet sett ikke overstige 25 db 1m fra kabinettet. Hvisking er vel regnet for å ligge rundt 20 30 db.

 

Mitt forslag blir som følger:

 

121193 AMD Athlon XP2600+ 1.917 GHz 874,51

119402 Spire CPU-Vifte WhisperRock IV Socket A 227,50

114711 Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort 137,-

118692 Asus A7N8X-X hovedkort for Socket A 741,64

114950 Corsair XMS3200 DDR-DIMM 256MB PC2700 590,58

121498 PowerColor Radeon 9600SE 128MB DDR 863,59

115425 Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB 8MB 654,47

117468 Samsung CD-brenner IDE 52x/24x/52x/16x 596,04

109205 Enermax Strømforsyning ATX 350W (P-4) 650,65

115392 Sky Hawk PSR5601 Miditower , Sølv 592,41

 

Totalt: 5928,39

 

Skulle fargen på floppy være et problem finnes det aluminiumsfarget tusj ol...

 

Smell inn følgende varenummer i hurtigkassa til komplett for å se på det der:

 

121193

119402

114711

118692

114950

121498

115425

117468

109205

115392

 

Lykke til med kjøpet! :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Hepp!!

 

Jeg støtter også forslaget til Gef!  Men du skulle ha dvd spiller, da blir det 341,- i tillegg...

Jeg skal ha en cd-brenner som kan spille dvd *føler meg litt pirkete.........særlig når jeg knapt vet forskjellen på sånne cd-dvd-ting&tang selv* :blush:

 

Og til alle sammen.....send meg gjerne en PM hvis dere ikke har lyst til å krangle om komponenter og duppedingser her ute. Men nå MÅ jeg løpe!! Takk så lenge, alle mann :)

Lenke til kommentar
Ang Gef sitt forslag: Er det ikke hønnstygt med hvit floppy og sort cd/dvd i sølv kabinett, selvom det er dør? Ville heller kjøpt en sort box med alle sorte komponenter..

Hm... Smart mann jo.... Du har så rett så rett... Jenta har sort skjerm og sort tastatur. Sort kabinett ville vel vært mye penere her... Hun ba vel om det selv og :roll:

 

Og ja, kanskje passe på å få med sort floppy..

Så det nå at jeg hadde valgt en sort brenner. Vel støtter den med sort kabinett, sort diskettstasjon og sort brenner, sort dvd.

 

Har ikke såvet i det hele tatt i natt pga jeg er på lan. Så jeg er bare fornøyd jeg, hvis jeg klarte å plukke en hel PC i den tilstanden jeg er i nå :p

 

Når det gjelder noname ram, så er jeg fortsatt for det. Noen som bestiller denne ramen får TwinMOS ram, noe som jeg og kompissen fikk. Uansett, hvis hun får noname ram, så gjør det ikke noe fordi hun ikke skal klokke.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Skal du bare surfe og ikke spille så mye synes jeg bruttern din kunne hoste opp en liten tusing eller så til bedre skjermkort.

 

Han har hosta opp 3000.....og han skal nesten ikke være hjemme det neste året pga millitæret.....pluss at det var han som kjøpte mx700 tast og mus til jul til meg i julegave.....pluss at han er blakk :scared:

 

Måtte bare forsvare verdens snilleste brutter før jeg stikker....cu :)

Endret av stine__
Lenke til kommentar
Skal du bare surfe og ikke spille så mye synes jeg bruttern din kunne hoste opp en liten tusing eller så til bedre skjermkort.

 

Han har hosta opp 3000.....og han skal nesten ikke være hjemme det neste året pga millitæret.....pluss at det var han som kjøpte mx700 tast og mus til jul til meg i julegave.....pluss at han er blakk :scared:

 

Måtte bare forsvare verdens snilleste brutter før jeg stikker....cu :)

Aha! Han har nok betalt for seg da ja. :yes:

Du får hilse ham lykke til i tida som uniformshenger!

Lenke til kommentar

Forslag 2:

fors23.JPG

 

Klarer desverre ikke holde det rundt 6000, må nok litt over. Skal du kutte ned på noe , ville jeg ivertfall ikke kutta ned på 3dkortet, da snakker jeg om egne erfaringer. 9600SE holder rett og slett ikke mål til de nyeste spillene. Ville heller ikke gått for ett 9600PRO siden du ikke skal klokke, da dette kortet ikke klarer å kjøre soldier of fortuner 2 på full grafikk uten at det skal hakke. Da vil dette kortet ivertfall slite med senere spill.

 

Nå har jeg tatt ut det jeg kan i svart :D

 

Edit: SOF2 ble kjørt med 1024*768 i oppløsning

 

Bare greit å gå for PC3200 brikker istedenfor PC2700 brikker, da PC3200 brikkene er 10kr dyrere :p

 

Edita igjen :p

 

Der har du en combo spiller som spiller av cd'er og dvd'er og brenner :D

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Hos agicom.no

 

Agicom:

Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A 1163,-

Sony CD-brenner IDE 48x/24x/48x/16 Combo 540,-

Sapphire Radeon 9600PRO AIW 128MB DDR 2117,-

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond 714,-

Suntek Miditower TH-655 Blått+300w 648,-

http://www.komplett.no/mlf/produkt/bilder/CDS/I137093.jpg

(pent til prisen)

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz 1235,-

Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 117

 

SUM m/MVA = 5810,- + frakt

 

PS: du må nok ha noen flere vifter :roll:

Lenke til kommentar

<vanskelig> Ikke for å være vanskelig eller kritisere, men hvorfor skal alle velge blå eller sølv fargede kabinett ? Blir det noe pent hvis det skal stå ved siden av et sort tastatur og en sort lcd skjerm ? </vanskelig>

 

Forresten, er ikke AIW kortet DYRT fordi det har video inn og ut osv ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...