Gå til innhold

Livet som leiesoldat


Taurean

Anbefalte innlegg

Hvordan er livet som leiesoldat? Fremmedlegionen? Bør man ha en fortid som soldat i konvensjonell militær? Eller holder det med å vise at man er kyndig innen militær strategi og skytevåpen? Og forskjellige erfaringer innen medisin, eksplosiver, mekanikk eller lignende? Er dette lovlig internasjonalt? Finnes det noe internasjonalt lovlig konsern man kan ta kontakt med for å få informasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst jeg er ikke noen ekspert på dette, men fremmedlegionen er ikke  leiesoldater de ligger under den franske hæren, inntakskrav  kan du finne her http://foreignlegion.info/joining/.

Ettersom jeg skjønner er ikke leiesoldater lov under geneva konvesjonen, men du har pmc(private military companies) så helt hvordan jussen er på dette har jeg ingen anning om.

Fant en nettside her som kanskje kan hjelpe deg

 
Som sagt ingen ekspert på dette og dette er kun noen linker jeg fant eter 5 minnutter på google så du må nok lete litt selv og ikke ta noe jeg sier her for gospel:-)
 
Tror også du bør tenke deg godt om hvis du ønsker en karriere innen dette feltet, du skal ha en veldig god psyke og tenke over at du forandrer deg som veldig som person og vil få problemer med å komme tilbake som en "normal" person etter en slik karriere.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Harsh skrev (1 time siden):

Først og fremst jeg er ikke noen ekspert på dette, men fremmedlegionen er ikke  leiesoldater de ligger under den franske hæren, inntakskrav  kan du finne her http://foreignlegion.info/joining/.

Ettersom jeg skjønner er ikke leiesoldater lov under geneva konvesjonen, men du har pmc(private military companies) så helt hvordan jussen er på dette har jeg ingen anning om.

Fant en nettside her som kanskje kan hjelpe deg

 
Som sagt ingen ekspert på dette og dette er kun noen linker jeg fant eter 5 minnutter på google så du må nok lete litt selv og ikke ta noe jeg sier her for gospel:-)
 
Tror også du bør tenke deg godt om hvis du ønsker en karriere innen dette feltet, du skal ha en veldig god psyke og tenke over at du forandrer deg som veldig som person og vil få problemer med å komme tilbake som en "normal" person etter en slik karriere.

 

kremt skrev (1 time siden):

Må du spørre her om dette, bør du nok ikke tenke mer på det. Dette yrket er nok ikke som du tror eller som i en hollywood film.

 

Takk for svar. Googlet og fant dette: https://vgd.no/samfunn/forsvar/tema/912125/tittel/jeg-vil-bli-leiesoldat/side/2

Og jeg kan til en grad være enig i at det er sånn at de som blir ansatt i disse rollene, er til de mest høyrisiko oppdragene.

Men jeg er uenig i at det er de som "bryr seg minst" i menneskeheten som får innpass. For eksempel tidligere kriminelle. Både fremmedlegionen og private sikkerhetsbedrifter vil vel ha "integritet" som ca nr 1 på lista over personlige egenskaper? Og nr 2, 3 og 4 er vel noe sånt som samarbeidsvilje, lagorieringsevne og læringsvilje? Eller kanskje sans for etikk? Alt kan jo trenes, problemet er vel oftest folk som har indre personlige konflikter. Selv om det fysiske også er svært viktig. Men 1 års hardtrening får 80-90% til svært god form. Og i en krig eller konflikt er det ikke å være i 90% eller 100% fysisk god form som spiller den største rollen. Da er det den holistiske treningen som spiller en rolle, og hvilken organisasjon man er tilknyttet, og hvor godt trent den organisasjonen er trent helhetlig. Er enig i at én elitesoldat kan ta ut 10 amatører, men bare til en viss grad. Det finnes krysningspunkt, og det er alltid variérende faktorer og tilfeldigheter.

Lagde en ny tråd, forresten:

 

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...