Gå til innhold

Mobiltilbehør fra kinesiske nettbutikker?


tepe2

Anbefalte innlegg

Heisan. 

Jeg har tidligere, noen få ganger bestilt skjermbeskyttelse og andre småting for en billig penge fra noen kinesiske nettbutikker. Men hvordan er det nå etter regjeringa avviklet den tollfrie grensa på 300 kr? Jeg har ikke bestilt noe som helst fra utlandet i år. Noen som vet, eller har gjort seg noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, tepe2 said:

Heisan. 

Jeg har tidligere, noen få ganger bestilt skjermbeskyttelse og andre småting for en billig penge fra noen kinesiske nettbutikker. Men hvordan er det nå etter regjeringa avviklet den tollfrie grensa på 300 kr? Jeg har ikke bestilt noe som helst fra utlandet i år. Noen som vet, eller har gjort seg noen erfaringer?

Den er i praksis ikke avviklet enda er det korte svaret.

EDIT; Og den var forøvrig på 350kr inkl frakt

EDIT2; Det er noen butikker som har meldt seg inn i en ordning skatteetaten har, feks ebay, da betaler du moms når du handler.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Takk for rask tilbakemelding.

Jeg har handlet hos DX.com, Aliexpress og en til jeg ikke husker.

Vet ikke hvor det er best å handle sånn herdet glassbeskyttelse til mobil. Kan hende det ikke spiller så stor rolle. Vil bare ha best mulig beskyttelse til skjerm.

Edit: lightinthebox og miniinthebox har jeg vel også handlet fra.

Endret av tepe2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, tepe2 said:

Takk for rask tilbakemelding.

Jeg har handlet hos DX.com, Aliexpress og en til jeg ikke husker.

Vet ikke hvor det er best å handle sånn herdet glassbeskyttelse til mobil. Kan hende det ikke spiller så stor rolle. Vil bare ha best mulig beskyttelse til skjerm.

Edit: lightinthebox og miniinthebox har jeg vel også handlet fra.

Alle disse går rett gjennom om dagen, advarer dog om lang leveringstid

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har kjøpt iphone batteri fra Aliexpress og det var over kr 350, men det jeg har ikke betalt noe mer. Jeg har kjøpt batteri og noe liten verktøy for bytting. Skal kjøpe ny skjerm nå, håper at det skal ikke koste mer, det egentlig er over kr 600 allerede, men uansett biligere enn i Norge 

Lenke til kommentar

Batterier fra Kina via anonyme selgere er ofte litt iffy, selv om det finnes ok selgere også, men som regel er batteriene godt under par. Prøv å shoppe fra offisielle salgskanaler, og kjøp gjerne fra Norge. De fleste produsenter av utstyr fraskriver seg garanti når en bruker tvilsomme batterier gjerne uten overladingsbeskyttelse, overforbruk, lavspenningsbeskyttelse og strømbegrenser. I tillegg er materialene dårligere slik at det ikke holder den kapasiteten de går ut med. I verste fall får du et batteri som består av mest mel (!)

Lenke til kommentar
16 hours ago, jaswane2 said:

Har handlet mye sånt fra Banggood og Wish, før 350 kroners grensa opphørte..  Var veldig fornøyd med Banggood men har ikke handlet der på kjempelenge. Prøver å bruke nettbutikker med mobilutstyr som er nærmere og leverer raskere nå... så slipper jeg disse tollgebyrene. VOEC er ikke greit å skjønne seg på.

Grensa har ikke opphørt enda

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...