Gå til innhold

Ting som gjør deg redd.


Anbefalte innlegg

Disorder skrev (På 3.9.2020 den 22.53):

Fordi feminisme i dag har ingenting med likestilling å gjøre. Det er en bevegelse som i bunn og grunn skreddersyr problemer til fordel for kvinner og ser bort ifra hvordan menn har det. Feminisme kom inn i bildet for å rette opp en skjevhet mellom menn og kvinner. Bevegelsen fokuserer på kvinners problemer (se beskrivelse på nettet) og det var viktig når det ikke var likestilling. Fortsetter det etter en likhet, blir det skjevhet igjen, bare andre veien

Ordentlig feminisme (noe jeg støtter) gjorde jobben sin. Vi har likestilling i dag

 

Ikke alle land er likestilte. Se: Saudi-arabia, Egypt, Somalia, India, Bangladesh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blåbanan: Mecum in aeternum skrev (2 timer siden):

Ikke alle land er likestilte. Se: Saudi-arabia, Egypt, Somalia, India, Bangladesh.

Helt riktig, men jeg snakker om Norge og vesten generelt. Som sagt støtter jeg feminisme når det er ekte ujevnheter mellom kjønn.

De landene du nevner kunne hatt godt av feminisme, men vi i vesten trenger det ikke.

Feminister liker å vise til alle problemene jenter har i dag, akkurat som om de er de eneste med problemer. Jeg trenger ikke å være feminist for å anerkjenne et jenteproblem. Jeg trenger heller ikke å hate kvinner for å nevne problemer som menn har. 

Begge kjønn opplever problemer. Det er ikke en konkurranse om hvem som har flest problemer. Likestilling handler om å ha like muligheter og rettigheter i samfunnet. Det har Norge og de fleste land i vesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Scarvo skrev (1 minutt siden):

Vel for å være helt ærlig... så er jeg mest redd for min egen mentale helse, som er veldig variabel. Av og til i mørke stunder frykter jeg å gjøre noe dumt som det ikke går an å angre på i etterkant. Og det er skummelt.

Det hørtes ikke så bra ut. Du må prøve å slappe av, og roe deg. Da forsvinner frykten. Men det høres vel lettere sagt enn gjort ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...