Gå til innhold

Hjelp med skattemelding


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et ganske enkelt regnskap. Jeg trenger å finne ut hvor jeg skal plassere inntekter og fradrag i skattemeldingen, skjema RF-1030. Slik jeg skjønner det skal inntekter under "personinntekt fra foretak". Så er det to poster med "sum personinntekt fra annen næring". I mitt tilfelle dreier det seg om oversetting. Noen som kan hjelpe?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

  

oglabar skrev (13 timer siden):

Det skjønte jeg ikke helt. Dette er vel forenklet skattemelding? Jeg gjorde det samme i fjor, men husker ikke alt. 

 

Jeg tror dette ble en avsporing. Likevel:

Har du valgt det nederste alternativet når du åpnet rf-1030 (se bildet)? Du skal bare velge dette alternativet dersom driftsinntektene ikke overstiger 50000 kroner og du oppfyller vilkårene i følgende link (du må være logget inn på altinn for å lese det):

https://www.altinn.no/Pages/Custom/WebSA/Help/PSAHelp.aspx?FormCode=PSAN&page=2#1175_fritak

 

image.png.6f84e0c0715426395752e6735177f4eb.png

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...