Gå til innhold

Har du tips til Maldivene?


Anbefalte innlegg

Et er et par ting man bør være bevisst på med en slik "kåring".

1) Det er ingenting som er "offisielt" med en slik liste selv om de later som det, dette er noe som en privat blogger har laget.

2) Så godt som ingen vanlige turister har besøkt så mange resorter i Maldivene at de kan si noe fornuftig om hvilken av de mange resortene som er best. Man har her heller ikke spurt om hvilke resorter leserne av bloggen var mest fornøyde med, men hvilken de drømte om å reise til. Man kan altså regne med at mange som stemte ikke engang har vært på Maldivene og at de egentlig ble spurt om hvilke bilder de likte best.

3) Det er ingen info eller ekstern kontroll på hvor mange som stemte på hva og jeg regner med at tallene er ganske lave. Legg også merke til at den resorten som det blir påstått fikk mest stemmer for sine bilder hadde langt mindre imponerende bilder enn de andre på listen. Så hvor troverdig er da førsteplassen? Slike rangeringer blir ofte omtalt som "rangering av beste annonsør".

Og jeg har ikke særlig sans for videoer som for det meste består av stillbilder.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
robertaas skrev (2 timer siden):

Og jeg har ikke særlig sans for videoer som for det meste består av stillbilder.

Ja, stillbilder er ikke nok til å bedømme et sted. Skulle hatt en video av stedene slik som den jeg fant fra Joali. Lettere da å bedømme stedet.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg har reist en del rundt på Maldivene på "lokale øyer", har hvert på 16øyer tilsammen.

Sharia lover er ekstremt forskjell fra øy til øy. De fleste øyene som har gjestehus for reisene er også veldig liberale, øyer uten gjestehus er veldig strenge
Eks Dhigurah er en veldig avslappende øy.
Maldivene er ikke noe dyrere enn Thailand når man kommer på de lokale øyene, man finner gjestehus fra rundt 100kr natta inkludert frokost.

Alkohol er ulovlig utafor resortene ja, men det er et ekstremt stort svart marked, å det er ikke noe problem å få alkohol på mange av de mindre øyene.
Det ser man også når man går rundt, det ligger masse gamle øl bokser over alt.

Søppel på strendene kommer veldig ann på strømmningene i vandet rundt øyene, noen øyer sliter veldig med søppel som skylder i land på strendene andre øyer har 0 søppel.

Lenke til kommentar
paatur skrev (7 minutter siden):

Alkohol er ulovlig utafor resortene ja, men det er et ekstremt stort svart marked, å det er ikke noe problem å få alkohol på mange av de mindre øyene.
Det ser man også når man går rundt, det ligger masse gamle øl bokser over alt.

Joda, det er mulig å få tak i og man får som oftest ikke problemer, det er likt i Dubai og til og med Iran. Problemet er om man kommer opp i en konflikt og noen lokale valger å blande inn politiet, da har man plutselig temmelig store problemer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
paatur skrev (På 9.8.2020 den 16.35):

Jeg har reist en del rundt på Maldivene på "lokale øyer", har hvert på 16øyer tilsammen.

Sharia lover er ekstremt forskjell fra øy til øy. De fleste øyene som har gjestehus for reisene er også veldig liberale, øyer uten gjestehus er veldig strenge
Eks Dhigurah er en veldig avslappende øy.
Maldivene er ikke noe dyrere enn Thailand når man kommer på de lokale øyene, man finner gjestehus fra rundt 100kr natta inkludert frokost.

Alkohol er ulovlig utafor resortene ja, men det er et ekstremt stort svart marked, å det er ikke noe problem å få alkohol på mange av de mindre øyene.
Det ser man også når man går rundt, det ligger masse gamle øl bokser over alt.

Søppel på strendene kommer veldig ann på strømmningene i vandet rundt øyene, noen øyer sliter veldig med søppel som skylder i land på strendene andre øyer har 0 søppel.

Det at det er lett å få tak i noe på det sorte markedet betyr ikke nødvendigvis at det er så lurt å kjøre på. Som du selv er inne på er det Sharialover på Maldivene. Disse resortøyene er i stor grad fritatt fra å følge disse, men du kan risikere å bli holdt ansvarlig for overtredelser om du bryter de utenfor hotelløyene. For de nysgjerrige er det litt info om sharialovene på Maldivene her. Kort oppsummert er det ganske lurt å holde seg vekk fra rusmidler, være i et synlig homofilt forhold, eller være "usømmelig kledd" når man ferdes på lokaløyene. Min erfaring er at loven om sømmelig bekledning i veldig liten grad overholdes, men samtidig har jeg også hørt om andre som har fått bøter for å gå i bikini. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...