Gå til innhold

dvd-brenner?


Anbefalte innlegg

Nok et teit spørsmål fra en fersking :(

 

Hvor mange "enheter" må man ha dersom man vil ha både cd-spiller, dvd-spiller og brenner? Jeg trodde at det fantes en "enhet" som både kunne spille cd'er, dvd'er og brenne (nesten som et kinderegg). Dette ser sikkert ut som et tullespørsmål, men jeg håper på et ordentlig svar.

Kanskje dere har et tips om en ok (billig) spiller/brenner også`.....jeg sitter og regner ut hvor dyr pc'n min blir :scared:

 

mvh

stine

Endret av stine__
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så vanskelig å forklare ting når jeg knapt vet hva jeg prater om :dontgetit:

 

Skriver noen ja/nei-spørsmål her, så kanskje til og med jeg forstår noe :)

 

1. Kan en cd-brenner spille cd'er?

2. Kan en dvd-brenner spille dvd'er?

3. Kan en dvd-brenner spille cd'er?

 

Takk for all hjelp, folkens....og beklager at jeg lager så mange tråder med sånne enkle spørsmål

:innocent:

Lenke til kommentar

CD-rom kan:

spille CD

 

CD-brenner kan:

spille CD

brenne CD

 

DVD-rom kan:

spille CD

spille DVD

 

DVD/CDRW kan:

spille CD

brenne CD

spille DVD

 

DVD-brenner kan:

spille CD

brenne CD

spille DVD

brenne DVD

 

Husk at det finnes 3 forskjellige standarder for DVD brenning. De 2 som er aktuelle heter DVD+R(W) og DVD-R(W). Hvilken du bør velge avhenger av hva dvd spilleren du skal spille dvd'ne på takler. Det finnes en rekke dvd brennere som takler begge formatene, og det er sterkt å anbefale.

Lenke til kommentar

Nå har jeg blitt litt klokere her, men det er fortsatt like vanskelig å velge....har f.eks ikke peiling på hvordan dvd-standard det er på bruttern sin playstation. Hadde tenkt til å se på de brente filmene enten på pc'n, eller på hans PS2. (ehh...på tv gjennom hans PS2, altså)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...