Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 20


Anbefalte innlegg

Bubble skrev (56 minutter siden):

Jeg har hadd de fleste samsung. Pluss andre tlf. Men note 20 ultra. Fremdeles problemer med talkmore. Om noen lurer på ang telenor.  Nyeste android. 3.1 får heller ikke private share til å virke. Prøvd med annen operatør. Kan også være enig med noen at dette er det værste kameraet på samsung tlf som jeg har hadt. Har nå sendt inn til reperasjon. Til meg ang telenor. Så er det i tlf samtaler jeg blir plutselig "mutet" prøver jeg annen operatør. Så er lyden så uendelig dårlig. Nesten ikke sjans å høre. Også problem at wifi detter ut hele tiden. Ingen oppdatering har fikset noe av dette. Ekstremt dårlig batteri. Treg å starte. 

Bare deler hvordan min tlf er. (Jeg kjøpte denne da den kom ut) 

 

Jeg har Talkmore, og ikke noe problemer med mute. Men vet ikke hva " private share" er for noe, så sikkert ikke testet det. Vurdere Telenor, men mest pga sms over web(sende og motta).

Kameraet er rett og slett for dåligt, noen ganger er bildene ok til bra, men ALDRI "best" som det burde være på en slik dyr topp telefon 😞

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ray001 skrev (16 minutter siden):

Jeg har Talkmore, og ikke noe problemer med mute. Men vet ikke hva " private share" er for noe, så sikkert ikke testet det. Vurdere Telenor, men mest pga sms over web(sende og motta).

Kameraet er rett og slett for dåligt, noen ganger er bildene ok til bra, men ALDRI "best" som det burde være på en slik dyr topp telefon 😞

Tenker det samme om kamera. Det snodige er at i tester så presterer de på lik linje eller bedre enn f.eks iphone som på papiret er dårligere. Iphone 12 pro tar langt bedre bilder enn denne de aller fleste gangene, men bruker man tid og hjelper kameraet litt med manuelle justeringer kan en få bilder som er bedre med noten. Men point-n-shoot er den langt fra like bra på.

Galaxis skrev (36 minutter siden):

Har Telenor har også problemer med at samtaler blir "mutet" eller "satt på vent" 

Galaxis. 

Som i mute knappen og vent knappen blir betjent eller uten at du kan Un mute igjen? Det høres mest ut som et problem med at touch input ikke blir blokkert og du kommer borti knappene på skjermen med kinnet ditt.

Lenke til kommentar
Galaxis skrev (24 minutter siden):

Ja kan godt hende det er touch input som ikke blir blokkert og at kinnet kommer borti under samtale, men hvor sitter touch input da? 

Galaxis. 

Ikke noe med at kinnet tar borti. Er bare på talkmore lyden blir "mutet" og jeg har det også på høytaler. 

Private share er så du kan dele uten at andre kan dele vidre. Eller lagre. Til meg kommer det bare opp finner ikke nummer. Og det på både telenor sim og annen operatør. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stor update ute nå - 1.02 G - kamera forbedring etc 

 

Samsung launched the Galaxy S21 series earlier this year with impressive camera features. Now, the company is rolling out some of those camera-related features to its older high-end smartphones, including the Galaxy S20 series and the Galaxy Note 20 series, via a new software update.

With the new update, which is rolling out in Germany right now, the Galaxy S20, Galaxy S20+, Galaxy S20 Ultra, Galaxy Note 20, and the Galaxy Note 20 Ultra have received new camera features. Users can now capture portrait images in low-light conditions, something that was earlier possible only with the Galaxy S21 series. The Night Mode also works with the ultrawide camera.

The company has also added three new effects in the Portrait mode: backdrop, high-key mono, and low-key mono. These studio-like effects let you change the background color to black, white, or a random color that is chosen by the camera app. In Night mode, users can now let the camera choose the exposure or use the maximum possible exposure. Moreover, the ultrawide camera can now be used in the camera’s Pro mode.

For those who were hopeful of getting the Galaxy S21’s Director View on their Galaxy S20 or Galaxy Note 20 series phone, there is some bad news. None of those phones have received the Director’s View feature, most probably because of limitations in the processor’s ISP (image signal processor).

The new software update has firmware version G98xxXXU7DUC7 for the Galaxy S20 series and N98xxXXU1DUC8 for the Galaxy Note 20 series. If you are in Germany, you can check for the update on your Galaxy S20 or Galaxy Note 20 series device by navigating to Settings » Software update and tapping on Download and install. The update could roll out to more markets over the next few weeks.

Endret av MisteRolf
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva er deres erfaringer med deres Samsung Galaxy Note 20 nå(etter oppdateringer)?

Min tar fortsatt dårlige bilder, og får klager på tale når jeg bruker blåtann(andre enden klager på at jeg snakker for lavt, noe som jeg IKKE gjør). Det er det samme om jeg bruker Plantronics, Jabra eller Sony trådløse around-ear hodetelefoner WH-1000XM3. Tviler på at det er Bluetooth hodetelefonene som er problemet da det er mange forskjellige typer jeg har. Mange klager på lavt volum / tale ifra meg, samme med hvilke BT headset jeg bruker. 

Så er det bare jeg som har problem? Levere jeg mobilen inn, så blir det liten sjangse for det blir ny Samsung 😞

 

Link til  Bluetooth hodetelefonene jeg har:

Jabra Talk 15 Bluetooth hodetelefon - https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/handsfree/JABRATALK15BK/jabra-talk-15-bluetooth-hodetelefon-sort

Plantronics Explorer 500 handsfree - https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/handsfree/PLANBTEXPL500/plantronics-explorer-500-handsfree-sort

Plantronics ML15 Bluetooth headset PLANBTML15 - https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/handsfree/PLANBTML15/plantronics-ml15-bluetooth-headset-planbtml15

Lenke til kommentar

Jeg har min tlf inn for 3 gang. Så kan ikke utale meg hvordan den er etter oppdatering. 

Vært inne i ca en mnd. Verkstedet anbefaler jeg ikke. Samsung sier de må gjøre noe. At dette er nå reklamasjon. 

Men nå er verkstedet vrang.

Jeg har hele tiden hadt problemer med lyden på samtaler. Og kamera veldig dårlig. 

Lyd blir mutet i samtaler osv. 

Jeg anbefaler å skrive inn til samsung om alle problemer, jo flere som gjør det. Så ser de at det er faktisk problem å kanskje gjør noe med det. 

Talkmore gir best lyd til meg. Men blir mutet i tlf samtaler. Alle andre operatører jeg har prøvd er lyden ufatelig dårlig. Hører nesten ikke hva som blir sagt. Det om jeg har det på høytaler,Bluetooth eller snakker vanlig. 

Lenke til kommentar

Har hatt talkmore, og nå telenor. Er usikker på noe forskjell der. Ikke testet andre enn telenor sitt nettverk.

Lyd ut ifra mobilen(uten BT) er greit nok, men må ha volum på maks og da er det grei nok lyd styrke for å høre andres tale. Sende mobilen inn til "reprasjon", for at de ikke finner noe ser jeg litt svart på. Og være uten mobil i 4,5,6 kanskje mer uker, er mindre kjekt og 😞

Lenke til kommentar

Jeg har skiftet nummer, fått nye simkort. Prøvd mange andre operatører.

Forstår å være uten mobil. 

Jeg begynner å bli rimelig irritert. Nå har samsung til og med sagt jeg må velge om jeg vil ha ny tlf eller heve kjøpet. Men jeg må snakke med verkstedet. Så nå er det verkstedet som gjør seg vrang.

Det er en såpass dyr mobil.

Jeg har villa sendt den inn. 3 ganger så har du rett til ny mobil eller heve kjøpet. Det med lyden er problem med tlf. 

Jeg har testet på andre tlf. Og ikke noe problem med lyd. Bare denne tlf det er problemer med. 

 

 

Lenke til kommentar
bobleanda skrev (44 minutter siden):

Jeg har skiftet nummer, fått nye simkort. Prøvd mange andre operatører.

Forstår å være uten mobil. 

Jeg begynner å bli rimelig irritert. Nå har samsung til og med sagt jeg må velge om jeg vil ha ny tlf eller heve kjøpet. Men jeg må snakke med verkstedet. Så nå er det verkstedet som gjør seg vrang.

Det er en såpass dyr mobil.

Jeg har villa sendt den inn. 3 ganger så har du rett til ny mobil eller heve kjøpet. Det med lyden er problem med tlf. 

Jeg har testet på andre tlf. Og ikke noe problem med lyd. Bare denne tlf det er problemer med. 

 

 

Sende inn mobilen ja...

Har kjøpt den igjenom Talkmore sine nettsider, men det skal vel ikke ha noe si(har fortsatt mobil abb der til gutt ungen), og mitt i Telenor. Så var det å ha en annen mobil i mellomtiden. Regner med at låne mobil ikke er aktuelt ifra selger. Muligens teste andre merke nå da?

Lenke til kommentar

bobleanda: det du beskriver kan høres ut som dekningsproblemer. Hvis du opplever vedvarende problem med samtaler uansett sted og anropsmottaker, kan det kanskje være maskinvarefeil på din enhet.

Har du kontaktet din operatør og bedt dem om å sjekke om de kan se eventuelle problemer fra nettverkssiden?

Lenke til kommentar

Mandela: jeg har snakket flere ganger med både operatør og samsung. 

Og de på samsung sier jeg må ha fått en defekt tlf. 

Operatør gjør alt samsung sier. 

Talkmore er best på lyd og dekning. Men lyd blir mutet.

Andre operatører så er lyden elendig.

Jeg har flere problemer med tlf. Og snakket så mye med samsung og alle. 

Til og med fått sett med mine egne øyne hos en annen som har samme tlf. Som jobber å selge tlf. Å ingen problemer med den tlf. 

Det er bare denne tlf alt dette er problem med. 

Men jeg har enda flere problemer med tlf også.

Så alt er gjort flere ganger. 

Jeg bare håper de som opplever problemer rappoerter inn til samsung.  Slik at de gjør noe. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...