Gå til innhold

Ny laptop - makspris 15.000kr


Anbefalte innlegg

Hei! 

Har innsett at min gamle traver av en Macbook Pro Retina 2013 må oppgraderes. 

Jeg kommer ikke til å gå for Mac denne gangen (tror jeg), ikke fordi jeg ikke liker det, men fordi det er for dyrt. Det sagt, så er jeg blitt vant med byggekvaliteten og alt annet man får med en macbook. Jeg ser derfor etter en bærbar pc av god kvalitet, spesielt på tastatur, pekeflate og skjerm. Den må også være av typen "ultraportabel", og helst 14". 15.6" går, men da bør jeg få en del bedre specs enn om jeg går for 14". 

Jeg kommer til å bruke pcen til studier, Football manager, Photoshop og om mulig litt Warzone.  Jeg har stasjonær gaming-pc og konsoll, så jeg er absolutt villig til å ofre et godt skjermkort om det går utover resten av pakken. 

Jeg henger absolutt ikke med på dagens komponenter, men ønsker minimum 256gb intern lagring og 16gb ram. Håper dere har noen gode forslag. Har ingen preferanser hva gjelder merker, men liker utseende på Asus Zenbook og Huawei Matebook. 

Budsjettet er ikke helt låst, men til bruken føler jeg at 15.000kr bør være tilstrekkelig. 

Takk på forhånd for hjelpen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
neglesprett skrev (På 27.7.2020 den 11.50):

Var i samme situasjon. Svoren mac bruker over mange år, men pris samt mindre avhengighet av os medførte til at jeg kjøpte en ubrukt thinkpad t490 på finn for ca 8k. Den har diskret grafikk, 32gb ram og 512gb disk. 

 

Veldig fornøyd.

Ser det ligger flere av disse på Finn. Til prisen fremstår det jo som kupp? Designet er jo ikke noe å rope hurra for, men det ofrer jeg lett for den prisen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Liten oppdatering:

Kjøpte en Asus Zenbook 14 UM425, da den på papiret ser veldig bra ut, med AMD 4700U-prosessoren. Slark i skjermhengselet, medioker trackpad, dårlige drivere/software med både lydkort og nettverkskort som sluttet å fungere flere ganger i løpet av første uken var fasit. Forventer rett og slett mye mer når man legger ut 15.000kr for en pc. 

Endte opp med å levere den tilbake og bite i det sure eplet (høhø) og gå for en Macbook Pro 16". Jeg er rett og slett blitt for godt vant merker jeg. Trives best med Windows, men byggekvaliteten og trackpaden til Macbook er jeg tydeligvis ikke klar for å gi slipp på. Håper denne varer i 7 år slik den forrige gjorde. Det er jeg ganske overbevist om at ASUSen ikke hadde gjort. Innrømmer at det er litt urettferdig å sammenligne ASUSen til halve prisen med denne Macbooken, men nå er jo byggekvaliteten den samme på Macbook Pro til 16.000kr også. 

Lenke til kommentar

Tja, ikke noen annen grunn enn at det ikke var tilgjengelig lokalt og at jeg liker å teste slike produkter før jeg kjøper de. Som jeg nevnte i førsteposten er jo design også viktig, og der kommer Thinkpad (t490) etter min mening til kort, men det er jo selvfølgelig subjektivt. Jeg kjøpte jo ASUSen i god tro om at byggekvaliteten var solid. 

Lenke til kommentar
On 8/13/2020 at 9:59 PM, Anti LFC said:

Liten oppdatering:

Kjøpte en Asus Zenbook 14 UM425, da den på papiret ser veldig bra ut, med AMD 4700U-prosessoren. Slark i skjermhengselet, medioker trackpad, dårlige drivere/software med både lydkort og nettverkskort som sluttet å fungere flere ganger i løpet av første uken var fasit. Forventer rett og slett mye mer når man legger ut 15.000kr for en pc. 

Endte opp med å levere den tilbake og bite i det sure eplet (høhø) og gå for en Macbook Pro 16". Jeg er rett og slett blitt for godt vant merker jeg. Trives best med Windows, men byggekvaliteten og trackpaden til Macbook er jeg tydeligvis ikke klar for å gi slipp på. Håper denne varer i 7 år slik den forrige gjorde. Det er jeg ganske overbevist om at ASUSen ikke hadde gjort. Innrømmer at det er litt urettferdig å sammenligne ASUSen til halve prisen med denne Macbooken, men nå er jo byggekvaliteten den samme på Macbook Pro til 16.000kr også. 

Håper du brukte DNB MasterCard hos Power, slik at du fikk 20% avslag. Det utgjør jo nesten 6000 kr. Hvis ikke, lever tilbake og gjør det. Dvs. bestill Macen på nett med DNB Mastercard i kveld, og lever tilbake macen din på mandag. 

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...