Gå til innhold

Forsikringsselger/Agent


Gjest 43a31...fd7

Anbefalte innlegg

Gjest 43a31...fd7

Hei alle sammen!
la meg begynne med følgende; takk for at du tar deg tid til å lese dette!

Jeg vurderer veldig sterkt å starte som "forsikringsselger" 
Dette er hos en av de større aktørene (If,Tryg,Gjensidige osv) 

+ Jobbene innehar arbeidstid fra 09-16:00 hver dag  ikke helger. det er et stort 
Eget kontor.  
Man booker møter via telefon ( enten selge via telefon eller dra hjem til kunder)

Regner med mye høyere ja% når man drar hjem til folk.

Alle de  tre over har ren provisjonslønn noe som gjør meg litt usikker? Samtidig er jeg flink innen salg.
- Usikker inntekt da det er provisjonslønn.

Har noen jobbet med dette før? 
Hva tjente dere?

Ønsker tilbakemeldinger innen denne typen jobber hvis du har erfaring. 

Eventuelt ønsker å sende via "pm" 

Takk igjen!

Anonymous poster hash: 43a31...fd7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å jobbe på provisjon er stressende og uforutsigbart. Du er prisgitt prisingen og tarifferingen til selskapet du jobber for, og du må gi mange tilbud før du får tilslag. Normal tilslagsprosent for forsikringsvirksomhet uten tilknytning til bank, er omlag 10-20%. Vet ikke hva du må selge for brutto, før du utløser provisjon, men fastlønn i bunn er et must mener jeg. 

Du kan risikere å måtte jobbe mye ettermiddag/kveld dersom det er det som kreves for å lykkes. (ikke alle kunder som er tilgjengelige på dagtid). 

Jeg har jobbet på provisjon, kombinasjon av provisjon/fast og kun fast. Kun provisjon er ikke å anbefale, men folk er forskjellige. 

Lenke til kommentar

Det er ikkje mulig å seie så mykje smart om jobbar med rein provisjonslønn, kva lønna kan bli er avhengig av svært mange faktorar.

Det at du er flink med salg er sjølvsagt heilt avgjerande, samtidig er du også avhengig av at produktet du skal selge er eit godt produkt og at dette produktet er konkurransedyktig samanlikna med andre produkt. Om du har eit dårleg produkt å selge så må du i tillegg ha evnen til å opptre uetisk utan samvittigheitskvaler.

Eg vil oppfordre deg til å sette deg nøye inn i jobben før du går med på å jobbe med berre provisjonslønn. Ting du bør sjekke ut:
-Kor mange salg treng du per dag/veke/måned for å få ei akseptabel lønn?
-Kor mange arbeidstimar må du rekne med å bruke på å gjennomføre så mange salg?
-Kor ofte må du rekne med å kunne få mindre lønn enn det du treng? Og kor lenge vil du ha råd til å ha lite salg før du må bytte jobb?
-Kor mange salg er det arbeidsgiver meiner at du skal kunne rekne med å få til? Og seier dei som alt jobbar på salgsavdelinga det same?
-Ettersom risikoen for å få svært lite i lønn er stor når du berre har provisjonslønn; er det grunn til å tru at du realistisk sett kan få tilsvarande store utbetalingar i gode perioder? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...