Gå til innhold

Hastighet ICE vs. Onecall


Anbefalte innlegg

Hei.

I det siste har jeg opplevd at begge mobilene mine med Onecall har hatt veldig dårlig nettdekning i området hvor det aldri tidligere har vært noe problem. Jeg sjekket mot to andre telefoner som benytter ICE, og min motsetning til min 4-5MB hastighet på nedlastingen, kom de opp i 40MB. Ettersom jeg bruker pc mye på farten, og det ene stedet er hytta, så merkes forskjellen veldig godt. Av og til faller signalet totalt bort også.

 

Det merkelige er at dette aldri var noe problem før, og jeg har ikke gjort noe med abonnementet. På dekningskartet står Telia oppført med full dekning på 4G, mens ICE sitt eget nett kun har god/middels. Om noen har noe teori om hva dette kan skyldes, eller en løsning på problemet, så er jeg takknemlig. Vurderer å bytte abonnement, men ønsker i hovedsak å holde meg til Onecall ettersom jeg kommer til å ta i bruk esim på en klokke etterhvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
17 hours ago, torbjornhb said:

Hei.

I det siste har jeg opplevd at begge mobilene mine med Onecall har hatt veldig dårlig nettdekning i området hvor det aldri tidligere har vært noe problem. Jeg sjekket mot to andre telefoner som benytter ICE, og min motsetning til min 4-5MB hastighet på nedlastingen, kom de opp i 40MB. Ettersom jeg bruker pc mye på farten, og det ene stedet er hytta, så merkes forskjellen veldig godt. Av og til faller signalet totalt bort også.

 

Det merkelige er at dette aldri var noe problem før, og jeg har ikke gjort noe med abonnementet. På dekningskartet står Telia oppført med full dekning på 4G, mens ICE sitt eget nett kun har god/middels. Om noen har noe teori om hva dette kan skyldes, eller en løsning på problemet, så er jeg takknemlig. Vurderer å bytte abonnement, men ønsker i hovedsak å holde meg til Onecall ettersom jeg kommer til å ta i bruk esim på en klokke etterhvert.

Sjekk om du er på Ice eller Telia nett med Ice?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, torbjornhb said:

Takk for svar her.

Har forsøkt sent i går kveld, og grytidlig i morges, men fremdeles ikke trengt fra Onecall.

 

@MariusJS det er på ICE sitt eget nett, og det er også derfor jeg stusser litt ettersom det er oppgitt til dårligere dekning begge steder enn Telia sitt.

Dekning trenger ikke gjenspeile hastighet, du kan være koblet på en ice sender med lite traffikk som noen andre nevnte, ellers spiller jo frekvenser osv på senderene inn på hastighet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (5 minutter siden):

Dekning trenger ikke gjenspeile hastighet, du kan være koblet på en ice sender med lite traffikk som noen andre nevnte, ellers spiller jo frekvenser osv på senderene inn på hastighet.

Det har jeg ikke tenkt over. Mulig å sjekke hastigheten på senderen ulike steder?

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (2 minutter siden):

Load får du neppe sjekket, men du kan jo ringe operatøren, eventuelt Telia å klage.

Takk for tips.

Veldig nære å bytte operatør i hvert fall, men så var det dette med esim som per dags dato ikke er et tilbud fra ICE. Får muligens go det litt tid. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, torbjornhb said:

Takk for tips.

Veldig nære å bytte operatør i hvert fall, men så var det dette med esim som per dags dato ikke er et tilbud fra ICE. Får muligens go det litt tid. 

Kan lønne seg å sjekke telenor også, det finnes noen operatører på deres nett med ok priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...