Gå til innhold

Tips til nytt vidvinkel m.m


Anbefalte innlegg

Hei.
Så jeg har 2 eldre kameraer men har ingen vidvinkel. Vurderer dermed om det er smartest å kjøpe ny/brukt vidvinkel eller bare ny kamerapakke med vidvinkel. Kameraene blir kun brukt til å ta innvendige bilder, så trenger dermed ikke mye ekstra. Ser dermed etter et ok vidninkel til et av disse kameraene, eventuelt en blits. Trenger ikke være det mest proffe, men gi gode bilder for utleie av boliger. Eventuelt da anbefalt nyere kamerapakke med vidvinkel om de er for gamle?

Har et Canon rebel XTI(EOS 400D) og et Nikon D70. Vil tro førstenevnte er det beste av de 2 eldre kameraene.

Har liten til ingen kamera kunnskap, trenger bare noe som fungerer :)

Endret av Eriksen23
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

det er veldig mye grei optikk å få kjøpt på finn for feks canon, spørsmålet er hva slags mobiltelefon du har? hvis du feks har en iphone som er mindre enn et par år gammel og synes den har "nok" vidvinkel, tror jeg nok du må investere flere tusenlapper i brukt optikk på finn for å få en 400d til å yte bedre i begrenset lys innendørs. min far hadde en 400d og så vidt jeg husker var den helt avhengig av blitz for å få ok bilder inne. så dersom du ønsker å bruke de gamle kameraene ville jeg funnet en god blitz på finn, og feks en standard zoom 18-55mm, feks https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=187742096 

max vidvinkel på dette standardobjektivet er ca det samme du har på en moderne mobil, feks iphone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...