Gå til innhold

Nye kontorskjermer - Noe i Apple-klassen?


E_B84

Anbefalte innlegg

Ser etter nye skjermer 24/27’’ til kontoret, om det er 1080 eller 1440 er ikke så nøye, men finnes det noen konkurrenter til Apple sine skjermer på bildeskarphet? 
 

Bruk er kun Office, Chrome og div andre kontorprogrammer. Ingen bilderedigering etc..

 

Takk for tips med linker 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du si, men nå er det ikke oppløsningen i deg selv som avgjør om bildet er klart/skarpt. Høyere oppløsning er ingen garanti for bedre bilde, men kan selvfølgelig også være det. Nå har vel Apple glass i skjermen slik som på iPad etc, så mulig det gjør noe også..

Lenke til kommentar

Den nevnte 49» er helt enestående - «to i èn» på en måte, uten irriterende kant i midten. Jeg er nøye på skjermene mine, og alltid gått etter best kvalitet gitt visse rammer.

Jeg har de siste åtte årene hatt skjermer som har hatt 2560x1440 oppløsning, i varianter fra 27» til 25», og så 35» med 3440x1440, før jeg nå har 49» som er 5120x1440.

 

Gjengangeren i alle foruten den siste er at de har hatt IPS panel. Pixel tettheten har ikke vært nevneverdig forskjellig bortsett fra med 25». Det som skiller 49» fra de andre er at den har et VA panel.
Jeg har aldri hatt det før, så det kan være jeg sier dette fordi «jeg ikke vet bedre»; det slo meg med en gang da jeg byttet ut 35» at bildet er sylskarpt.

Kort sagt; anbefales.

 

Glass i skjermene fra Apple er, spør du meg, en plagsom gimmick. Det «forurenser» mye i form av refleksjoner. Tviler på det gjør så mye med skarphet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...