Gå til innhold

Siv.ing kybernetikk. Hvor jobber du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ferdig med første året på Kybernetikk- og robotikk ( tidligere teknisk kybernetikk) ved NTNU i Trondheim. Nå i ferien har jeg dermed hatt litt tid til å undre over hvilken retning jeg skal ta videre i utdanningen. Har også hørt at mange kybernetikere havner i jobber som elektro- og dataingeniører gjerne også kunne fått.

Lurer derfor på følgende for å få en slags oversikt:

1. Hvor jobber du.

2. Hva jobber du med?

3. Hvor lett/ vanskelig var det å få jobb etter endt studie?

Skriv i tillegg gjerne hvilket år du ble uteksaminert! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 hours ago, SpentStudent said:

Er ferdig med første året på Kybernetikk- og robotikk ( tidligere teknisk kybernetikk) ved NTNU i Trondheim. Nå i ferien har jeg dermed hatt litt tid til å undre over hvilken retning jeg skal ta videre i utdanningen. Har også hørt at mange kybernetikere havner i jobber som elektro- og dataingeniører gjerne også kunne fått.

Gikk ikke kyb, men kan svare på kybbernes vegne.

1. Hvor jobber du.

Sopra Steria og DNV GL

2. Hva jobber du med?

Webutvikling i Sopra Steria og embedded i DNV GL.

3. Hvor lett/ vanskelig var det å få jobb etter endt studie?

Lettere enn å trykke ut en kabel

Skriv i tillegg gjerne hvilket år du ble uteksaminert! 

2016-2019

Kybbere som faktisk har begynt i skikkelige kybjobber, ser jeg sjelden. De har til felles at de synes diffligninger er bedre enn sex.

\thread

Skrevet

1. Mange av de jeg ble uteksaminert med fikk jobb i konsulentbransjen (Sopra Steria, Accenture, Deloitte osv.), mange i DNV GL, Equinor, Kongsberg osv. Selv fikk jeg jobb i shippingbransjen. Mange synes det er underlig at mesteparten av kybere får jobb i konsulent- og IT-bransjen. Min erfaring er at de som får jobb der ikke prøver veldig hardt å få en annen type jobb og heller blir "headhuntet" av konsulentfirma som Sopra Steira, som er veldig flinke og ofte først til å rekruttere.

2. Digitalisering, utvikling.

3. Det spørs hvilken person du er, men det er i utgangspunktet veldig lett. Bedriftspresentasjoner og karrieredager på campus gjør at de fleste får jobb 1 år før de er ferdige.

4. 2018

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...