Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

er det gfx kortet som dør ut ?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en gammel pc jeg spiller på med disse specsa:

i7-4770K, 8GB RAM, GTX 780

 

Jeg prøvde og spille DayZ for første gang på mange år for ca 3 uker siden, og når jeg var i spillet så merket jeg at maskinen bråkte godt. Etter noen minutter så gikk skjermen min i svart og ville ikke komme på igjen men jeg hørte spillet fortsatt i headsetet. Jeg skrur av pcen og starter opp igjen og jeg er på pcen (ikke i noen spill) i noen minutter og skjermen blir svart igjen men pcen er fortsatt på og jeg hører jeg kan klikke meg rundt selv om jeg ikke kan se noe. Det fortsetter sånn i noen dager men jeg spiller ikke og det blir lengre og lengre fra hver gang jeg får svart skjerm. Så en dag prøver jeg RUST igjen som er et spill jeg har spilt før episoden med DayZ og ikke har hatt noe problem med at noe krasjer, men etter noen minutter i RUST så skjer det samme igjen. Jeg starter RUST igjen med Oppgavebehandling oppe for og se om jeg kan se noe og det jeg legger merke til er at GPUen kommer opp i 100% pcen bråker og jeg merker at det lukter litt og at det er varmt og skjermen blir svart igjen.

Jeg søkte opp hva minimumskravet til DayZ var og det har forandret seg fra det som var før, med andre ord jeg har alt for dårlig pc til og kjøre DayZ. Men jeg skal kunne klare og kjøre RUST.

Akkurat nå er det sånn at jeg kan bruke pcen til og surfe på nett se på streams og Netflix uten noen svart skjerm, men har ikke prøvd noe annet spill.

Har jeg drept grafikk kortet mitt eller er det noe jeg kan prøve og fikse dette ?

 

Endret av sbhh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd og ta ut minnebrikkene, men kan prøve det. mener du mens pcen er på ? er det bra for pcen ?

Jeg har installert nyeste gfx driver og hjalp ikke.

Jeg har fjernet støv fra vifter etc så godt jeg kan.

Endret av sbhh
Lenke til kommentar
sbhh skrev (13 timer siden):

Har ikke prøvd og ta ut minnebrikkene, men kan prøve det. mener du mens pcen er på ? er det bra for pcen ?

Jeg har installert nyeste gfx driver og hjalp ikke.

Jeg har fjernet støv fra vifter etc så godt jeg kan.

Aldri* ta ut maskinvare mens maskinen er på.

Slå av maskinen  > ta ut en minnebrikke > start på nytt, test spill > hvis problem vedvarer, gjenta steg. 

Er du usikker, spør og spør. Noter ned feil / symptomer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...