Gå til innhold

Hva kan man ta for småvilt jakt?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har leid ut småvilt jakt til bekjente i mange år. Men har blitt tilbudt minst det dobbelte av hva de betaler av andre. Pga kjennskap har jeg ikke ønsket å øke prisen eller leie ut til andre.

Men litt usikker på om jeg er litt for snill....

Tereng på 6000 mål. 2 timer kjøring fra Oslo.

God del fugl, noe rådyr (som de som leier ikke har klart å felle noen av). Men veit de er der, for jeg ser de fra tid til annen ;)

 

Høres kanskje dumt ut, men jeg har virkelig ikke peiling ? . Jeg er 0 interesert i jakt for min egen del, så har bare latt det skure å gå med de som leier. Fine folk, men skulle bare likt å vist hva som er en ok pris. Velger å ikke skrive hva jeg tar for det, da jeg i første omgang er mer interesert i å høre hva folk tenker man kan ta for et slikt tereng.

Kan også nevnes at det er 2 skogskoier på terenget de benytter seg av (0 komfort, tak over hode og en ovn).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
On 6/16/2020 at 8:31 PM, GrinderX9 said:

skulle bare likt å vist hva som er en ok pris

Det høres ut som et skogsfuglterreng, ikke rypeterreng. Det betyr nok en del. Ellers er det et par nøkkelspørsmål for å kunne si noe om prissetting. Er det snakk om eksklusiv leie av terreng hele året? Hvordan er terrenget? Lett tilgjengelig eller gaupete, bratt og fælt? Hvilke biotoper er det der? Hvor mye fugl felles i løpet av en sesong og hvilke arter? Finnes det hare? Når det gjelder disse rådyrene, er det fellingsløyver på eiendommen eller er eiendommen med i et vald som er stort nok til at det er mulig med kvotefri jakt der? Og til slutt, hva har du blitt tilbudt og hva får du betalt i dag? Snakker vi om småpenger eller femsifrede beløp? 

Lenke til kommentar

Skogsfugl terreng ja. Ekskusiv leie. Terrenget er bratt og vanskelig noen steder. Men har fine plattåer og man kan fint gå utenom de verste områdene. H.o.h fra 200 meter til 500. Mest granskog, en del furu områder. Ikke så mye myr. Grense mot ett par fiske vann. Fellingsløyver. Mye fugl og hare. men usikker på hva de har tatt ut. Har tatt ca 10.000, fått tilbud om det dobbelte. 

Kommer nok ikke til å øke prisen ovenfor de som leier med det første. Men greit å vite hva man bør ligge på om andre skulle ha leid.

Lenke til kommentar

Er de bekjente du leier ut til godt bemidlede, ville jeg ikke nølt med å øke prisen, så lenge du har andre som tilbyr dobbelt. Ville kanskje økt med 5000 i første omgang da.

Å ringe jaktforeninger og spørre kan være en idé. Eventuelt søke opp jaktgrupper på facebook og spørre der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...