Gå til innhold

Vil du skrive om hardware?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dere vil ha flere kvinnelige skribenter/lesere er mitt ydmyke tips å fokusere mer på det som jevnt over interesserer kvinner. For eksempel det sosiale, kulturelle, estetiske og politiske rundt spill. Det er veldig vanlige tiltak i teknologibransjen for å få med flere kvinner. Det har liten effekt med programmeringslekser om biler eller å tilby fete prosessorer som frynsegoder.

Akkurat nå har dere ikke overraskende flest jenter i esport og det går jo også an å gå tilbake og se hva slags spill den siste minneverdige kvinnelige skribenten deres skrev om, Andrine Vold Fangberget, og på hvilken måte. Ifølge dere selv, er 96% av leserne deres menn. Det tror jeg ikke er fordi 96% av spillere er menn, men en direkte konsekvens av deres profil og satsningsområder.

Anbefaler også å lytte til kvinner og forsøke å skape et komfortabelt miljø for dem. Jeg regner med dette er snakk om frilansarbeid som i utgangspunktet er utakknemlig og brutalt med mye konkurranse. I tillegg kommer hun til å havne på laveste rang i et miljø hvor sånn ca. alle i høyere posisjoner og med mer erfaring er menn. Det er også mye fordommer om kvinner i teknologi som opererer på et ubevisst nivå samme hvor liberal en gruppe er. Jeg tror ikke dere finner mange kvinner som finner seg i dette i lengden.

Det er for all del en ærlig sak å være en spillside for et hovedsakelig mannlig publikum også da.

Lenke til kommentar

Det her syns jeg var kanskje litt generaliserende. Du har et poeng med at det ikke er like mange kvinner som interesserer seg for denne type tek, men vi er nok flere enn du tror.

Jeg er personlig opptatt av mye mer en bare det estetiske og emosjonelle rundt spill, selv om det også er svært interessant for en som er generelt spill interessert. Hadde også gjerne tatt en rå GPU eller CPU som frynsegode.

Du har nok også rett i at det er noe mer fordommer mot kvinner i teknologi mediet, men jeg velger å tro at de fleste moderne menn i dag ser på kjønn som stort sett irrelevant. Jeg er ihvertfall heldig å kjenne mange sånne menn som aldri har ekskludert meg fra spill interessen på grunn av at jeg er kvinne. Føler heller ikke at Gamer.no er spesielt rettet mot menn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Wilhelmina skrev (1 time siden):

Det her syns jeg var kanskje litt generaliserende. Du har et poeng med at det ikke er like mange kvinner som interesserer seg for denne type tek, men vi er nok flere enn du tror.

Jeg er personlig opptatt av mye mer en bare det estetiske og emosjonelle rundt spill, selv om det også er svært interessant for en som er generelt spill interessert. Hadde også gjerne tatt en rå GPU eller CPU som frynsegode.

Du har nok også rett i at det er noe mer fordommer mot kvinner i teknologi mediet, men jeg velger å tro at de fleste moderne menn i dag ser på kjønn som stort sett irrelevant. Jeg er ihvertfall heldig å kjenne mange sånne menn som aldri har ekskludert meg fra spill interessen på grunn av at jeg er kvinne. Føler heller ikke at Gamer.no er spesielt rettet mot menn.

96% av Gamer.nos lesere er som sagt menn og det er jo ikke bare 4% av spillere som er kvinner. Tiltakene jeg beskriver og antagelsene om at de er nødvendige er også ganske utbredt innen teknologi. I velferdssamfunnet Norge er det spesielt lang tradisjon for aktive tiltak for motvirke noe av det jeg beskriver, f. eks. gjennom kvotering. Det finnes også utrolig mange historier der ute, fra alt fra spillere til spillutviklere, om ubehagelige opplevelser de har hatt og hvor vanskelig det har vært i denne kulturen. Gamer.no har selv publisert artikler om det. Det er helt klart at jeg generaliserer da. Det har alltid vært og vil alltid være kvinner som lykkes mot alle slags odds og ingen kvinner er like.

Endret av vindmølle
Lenke til kommentar
Heiti skrev (10 timer siden):

Litt merkelig at dere har så mye fokus på cpu, når gpu har størst innvirkning på spill?

Brs tiltak, har savnet noe slikt i Norge.

Det kan vel være så enkelt som at de allerede har andre personer til å skrive om GPUer, eller det at det ikke har vært noe særlig med GPU nyheter i det siste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...