Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er Freakforum helsefarlig?


Lyncs

Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (3 timer siden):

Er ikke helt riktig, Thorazin og Lithium var tidlige medisiner, LSD også før det var det elsjokk.. elsjokk brukes fortsatt, og lobotomi er veldig gammelt, siste ble kuttet opp i 1974 på Gaustad tror jeg.

Idag bruker man kjemisk lobotomi med medisiner. Det er samme hensikt. De sløver ned nervo transmitter istedenfor å kappe de av fysisk.. Mye riktig det du sier, jeg tror altfor mange går på medisiner for lenge og for mye, meg selv inkludert, men det er legen som bestemmer.. Du har ikke rett til å bestemme sånt selv, dvs du kan men om du blir syk så sliter du.

Før ble elsjokk ordinert omtrent som straff,  ved urolige pasienter,  idag brukes det spesielt mot tungt deprimerte osv.. 

Jeg tror elsjokk var\er at de brant nervotransmittere med strøm istedenfor å fysisk kutte opp hjernen.

Det er ulike meninger om hvordan el-sjokk fungerer. Noen mener at når man fortrenger vonde opplevelser så forskyves presynapsene og postsynapsene i forhold til hverandre og elsjokket rister dem på plass igjen. Jeg har sett folk i dokumentarprogram på tv som har hatt stor nytte av dette, men pga. at de fortsetter med en såkalt passiv og stillesittende arbeidshverdag, så går det ikke lang tid før depresjonene kommer tilbake.

Man kan selv bestemme hvilken vei man vil gå i livet og for dem som ønsker å ha en hverdag med lite fysisk aktivitet, så vil livet bli et helvete uten medisiner. Det er avdekket at også legene ruser seg på sterke stoffer for å komme seg gjennom arbeidsdagen.

Endret av Lyncs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok de elsjokk som ordineres nå er svakere og mer fokusert der den skal bla med data teknologi osv.

Det er ikke den samme som før med full sjokk til de pasientene som var rampete..

Å være aktiv er en utfordring på medisiner man blir trøtt av, det kommer an på situasjonen den enkelte er i.

Ellers er LSD og Mdma ibruk igjen, LSD mot alkoholisme, og Mdma not PTS, med lavere doser på begge deler..

 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Ellers er LSD og Mdma ibruk igjen, LSD mot alkoholisme, og Mdma not PTS, med lavere doser på begge deler..

 

Dette bekrefter bare min tidligere påstand om at legene sier en ting når de må uttale seg i media om overflødig medisinbruk og så gjør de noe helt annet i virkeligheten.

Det er både vannvittig og idiotisk å tro at narkotiske stoffer skal ha helbredende virkning på folk bare fordi det ordineres av leger og om noe år fram i tid så vil man forstå at heller ikke det hadde livets rett. Effekten av slikt er meget kortvarig og legene klarer jo ikke å kontrollere sitt eget forbruk av slike stoffer, og det er også grunnen til at de topper selvmordsstatistikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (5 timer siden):

Dette bekrefter bare min tidligere påstand om at legene sier en ting når de må uttale seg i media om overflødig medisinbruk og så gjør de noe helt annet i virkeligheten.

Det er både vannvittig og idiotisk å tro at narkotiske stoffer skal ha helbredende virkning på folk bare fordi det ordineres av leger og om noe år fram i tid så vil man forstå at heller ikke det hadde livets rett. Effekten av slikt er meget kortvarig og legene klarer jo ikke å kontrollere sitt eget forbruk av slike stoffer, og det er også grunnen til at de topper selvmordsstatistikken.

 

Lyncs skrev (6 timer siden):

Dette bekrefter bare min tidligere påstand om at legene sier en ting når de må uttale seg i media om overflødig medisinbruk og så gjør de noe helt annet i virkeligheten.

Det er både vannvittig og idiotisk å tro at narkotiske stoffer skal ha helbredende virkning på folk bare fordi det ordineres av leger og om noe år fram i tid så vil man forstå at heller ikke det hadde livets rett. Effekten av slikt er meget kortvarig og legene klarer jo ikke å kontrollere sitt eget forbruk av slike stoffer, og det er også grunnen til at de topper selvmordsstatistikken.

De stoffene er jo mye mer fornuftig enn antipsykotisk og lykkepiller... Som i min mening er ren gift,og drøssevis av bivirkninger.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (8 timer siden):

 

De stoffene er jo mye mer fornuftig enn antipsykotisk og lykkepiller... Som i min mening er ren gift,og drøssevis av bivirkninger.

Psykiatrien har eksperimentert med ulike stoffer og rusmidler i lang tid uten at det har hatt noen helbredende virkning. Snarere tvert imot har bruk av bensodiazepiner ødelagt utallige menneskeliv og må anses som en av de største forbrytelsene mot menneskeheten noensinne. De lager heller ikke noen statistikk over hvor mange som tar sine egne liv ette å ha begynt på slike piller. Da hadde vel myndighetene stanset det for lengst.

Det er utrolig at de får lov å bruke mennesker som lab-rotter og kjøre i dem disse frankenstein-kjemikaliene som sløver folks tankevirksomhet og bidrar også til en personlighetsforandring hos dem som bruker det. Dersom de virkelig ønsket folks beste og en god psykisk helse så burde de deltatt aktivt politisk med krav om å innføre f.eks 10 minutters pauser i arbeidstiden med lett fysisk trening. Det hadde virkelig hatt en enorm betydning for folkehelsen, men med et negativt resultat for inntektene til legene og farmasøytindustrien. Så da blir det vel fånyttes å forvente noe slikt fra dem som kun er ute etter å mele sin egen kake og stempler alle andre alternativ som kakksalveri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Lyncs skrev (1 time siden):

Psykiatrien har eksperimentert med ulike stoffer og rusmidler i lang tid uten at det har hatt noen helbredende virkning. Snarere tvert imot har bruk av bensodiazepiner ødelagt utallige menneskeliv og må anses som en av de største forbrytelsene mot menneskeheten noensinne. De lager heller ikke noen statistikk over hvor mange som tar sine egne liv ette å ha begynt på slike piller. Da hadde vel myndighetene stanset det for lengst.

Det er utrolig at de får lov å bruke mennesker som lab-rotter og kjøre i dem disse frankenstein-kjemikaliene som sløver folks tankevirksomhet og bidrar også til en personlighetsforandring hos dem som bruker det. Dersom de virkelig ønsket folks beste og en god psykisk helse så burde de deltatt aktivt politisk med krav om å innføre f.eks 10 minutters pauser i arbeidstiden med lett fysisk trening. Det hadde virkelig hatt en enorm betydning for folkehelsen, men med et negativt resultat for inntektene til legene og farmasøytindustrien. Så da blir det vel fånyttes å forvente noe slikt fra dem som kun er ute etter å mele sin egen kake og stempler alle andre alternativ som kakksalveri.

10 minutters lett trening i arbeidstiden har da aldri kurert noe som helst, men feks. benzo har kurert eller hjulpet på andre måter millioner av mennesker verden over. Gamle benzo-lignende produkter er langt bedre enn moderne lykkepillers som flere klassifiserer som ren gift.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er mye forenkling og generalisering.

15 minutters lett jogging eller mosjon daglig ville gjort underverker for helsa både psykisk og fysisk for alle mennesker. Nå begynner det å bli ganske vanlig at legene fokuserer på fysisk aktivitet på resept. Iallefall i Sverige.

Og medisiner er jo også forsket på.

Lsd og Mdma er jo studier som sier at det fungerer. Selvom det er sunt med jogging, så behøver vi ikke kaste all annen vitenskap ut av vinduet.

I det lange løp er nok aktiviteter veldig viktig, men også jeg ville ordinert antipsykotisk til en person i full psykose.

Det nytter ikke å gi gulerøtter og gåturer til en fyr som tror han er Napoleon og at alle andre er fiender. Det må begge deler til.

Om man bare kunne fokusert like mye på begge deler, og sluttet med over-medisinering.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er mye forenkling og generalisering.

15 minutters lett jogging eller mosjon daglig ville gjort underverker for helsa både psykisk og fysisk for alle mennesker. Nå begynner det å bli ganske vanlig at legene fokuserer på fysisk aktivitet på resept. Iallefall i Sverige.

Og medisiner er jo også forsket på.

Lsd og Mdma er jo studier som sier at det fungerer. Selvom det er sunt med jogging, så behøver vi ikke kaste all annen vitenskap ut av vinduet.

I det lange løp er nok aktiviteter veldig viktig, men også jeg ville ordinert antipsykotisk til en person i full psykose.

Det nytter ikke å gi gulerøtter og gåturer til en fyr som tror han er Napoleon og at alle andre er fiender. Det må begge deler til.

Om man bare kunne fokusert like mye på begge deler, og sluttet med over-medisinering.

 

 

Du har sikkert rett i at psykoser krever medisinsk behandling og jeg har tidligere skrevet at jeg ikke kan uttale meg mer om det emnet enn at jeg faktisk så en person i et dokumentarprogram som klarte å holde den sykdommen i sjakk med idrettslige aktiviteter. Men det gjelder selvsagt ikke for alle, mange av dem kan utagere og være en fare for både seg selv og omgivelsene.

Problemet er bare at legene også ordinerer antipsykotika til folk med vanlig angst og søvnløshet siden slike medisiner gir ferre abstinenssymptomer enn Benzodiazepiner.

Lsd og Mdma kan selvsagt dokumenteres som effektive på kort sikt, men det kan også Valium, Rohypnol, Morfin m.fl. Eventuelle problemer som måtte oppstå senere blir ikke loggført av helsindustrien, da ville nok mange av de medisinene vi har i dag blitt bannlyst.

Endret av Lyncs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (6 timer siden):

10 minutters lett trening i arbeidstiden har da aldri kurert noe som helst, men feks. benzo har kurert eller hjulpet på andre måter millioner av mennesker verden over. Gamle benzo-lignende produkter er langt bedre enn moderne lykkepillers som flere klassifiserer som ren gift.

Dersom Benzo er så effektive som du sier, hvorfor blir folk nødt for å øke dosen etter en stund i et forsøk på å kontrollere abstinenssymptomer som skjelving, rykninger i kropp og hode m.m. Jeg var selv til konsultasjon hos en lege som gikk på slikt og han måtte støtte hodet sitt med den ene hånden for å holde kontroll på det. For ikke så lang tid tilbake fikk vi også en skrekkhistorie fra Alexander Rybak som hadde gått igjennom et rent helvete pga. slike medisiner.

Og hvorfor skulle ikke litt trim i arbeidstiden ha en positiv effekt både på psyken og somatiske lidelser? Man får jo en produksjon av Gaba A1 agonister på den måten også. Dersom du påstår at fysisk aktivitet ikke har helbredende effekt, da taler du imot alle former for vitenskap. Enkelte fornuftige leger har stått fram i media og anbefaler folk i disse corona-tidene å komme seg ut på tur for å unngå angst og depresjoner.

Endret av Lyncs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Lyncs skrev (26 minutter siden):

Dersom Benzo er så effektive som du sier, hvorfor blir folk nødt for å øke dosen etter en stund i et forsøk på å kontrollere abstinenssymptomer som skjelving, rykninger i kropp og hode m.m. Jeg var selv til konsultasjon hos en lege som gikk på slikt og han måtte støtte hodet sitt med den ene hånden for å holde kontroll på det. For ikke så lang tid tilbake fikk vi også en skrekkhistorie fra Alexander Rybak som hadde gått igjennom et rent helvete pga. slike medisiner.

Og hvorfor skulle ikke litt trim i arbeidstiden ha en positiv effekt både på psyken og somatiske lidelser? Man får jo en produksjon av Gaba A1 agonister på den måten også. Dersom du påstår at fysisk aktivitet ikke har helbredende effekt, da taler du imot alle former for vitenskap. Enkelte fornuftige leger har stått fram i media og anbefaler folk i disse corona-tidene å komme seg ut på tur for å unngå angst og depresjoner.

Vi hører jo ikke om alle de positive tilfellene som behandling med benzo forårsaker. Mange går på samme dose år etter år og viser ingen tegn til "misbruk-tendenser". De har stor glede av å få behandling og leve et normalt liv. Det at kjendiser har slike erfaringer er fordi de ønsker å vise ansikt og få sympatistemmer via media. Dette er allment kjent.

Man kan bli deprimert av å få avkortet arbeidstiden sin med tvungen trening, som igjen kan føre til overtid og all belastning dette medfører. Mange har også fysiske plager som forverres med bevegelse. Mange er ikke særlig glad i fysisk tvungen aktivitet og blir å dårlig humør og får psykiske problemer av dette. Dette gjelder særlig når man ikke fremskritt i behandlingen relativt raskt.

Jeg regner med at slike som deg hevder man sover bedre om man trener og driver fysisk aktivitet. For en kroniker blir faktisk dette helt feil og man vil kun føle seg mer utslitt.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (6 minutter siden):

Vi hører jo ikke om alle de positive tilfellene som behandling med benzo forårsaker. Mange går på samme dose år etter år og viser ingen tegn til "misbruk-tendenser". De har stor glede av å få behandling og leve et normalt liv. Det at kjendiser har slike erfaringer er fordi de ønsker å vise ansikt og få sympatistemmer via media. Dette er allment kjent.

Man kan bli deprimert av å få avkortet arbeidstiden sin med tvungen trening, som igjen kan føre til overtid og all belastning dette medfører. Mange har også fysiske plager som forverres med bevegelse. Mange er ikke særlig glad i fysisk tvungen aktivitet og blir å dårlig humør og får psykiske problemer av dette. Dette gjelder særlig når man ikke fremskritt i behandlingen relativt raskt.

Jeg regner med at slike som deg hevder man sover bedre om man trener og driver fysisk aktivitet. For en kroniker blir faktisk dette helt feil og man vil kun føle seg mer utslitt.

Jeg har faktisk lest utallige historier i ukeblad om personer som har fått sine liv ødelagt av legenes valium og har hevdet at den beste medisin for å komme ut av det var lange fjellturer. Det samme gjelder for alkoholikere og narkomane.

Det finnes nok fungerende alkoholikere og benzo-brukere, men det er kun unntaksvis. De fleste fornuftige leger nekter å skrive ut bezodiasepiner og noen av dem har attpåtil sagt fra seg retten til å skrive ut slikt.

Det er ingen som kan tvinge noen til fysisk aktivitet i arbeidstiden dersom de får plager av det. Det må selvsagt bli en frivillig ordning for dem som ikke tar skade av det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Lyncs skrev (4 timer siden):

Jeg har faktisk lest utallige historier i ukeblad om personer som har fått sine liv ødelagt av legenes valium og har hevdet at den beste medisin for å komme ut av det var lange fjellturer. Det samme gjelder for alkoholikere og narkomane.

Det finnes nok fungerende alkoholikere og benzo-brukere, men det er kun unntaksvis. De fleste fornuftige leger nekter å skrive ut bezodiasepiner og noen av dem har attpåtil sagt fra seg retten til å skrive ut slikt.

Det er ingen som kan tvinge noen til fysisk aktivitet i arbeidstiden dersom de får plager av det. Det må selvsagt bli en frivillig ordning for dem som ikke tar skade av det..

Dette er jo det dummeste jeg har lest på lenge. Grunnen til at benzo er så populært er fordi det virker, og det er ikke spalteplass nok til alle som er fornøyde med dette. Plassen er reservert kjendiser som trenger sympati for sitt misbruk. For vanlige brukere blir dette som å bruke en blodtrykksmedisin uten mye hurlumhei og oppstyr.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (7 minutter siden):

Dette er jo det dummeste jeg har lest på lenge. Grunnen til at benzo er så populært er fordi det virker, og det er ikke spalteplass nok til alle som er fornøyde med dette. Plassen er reservert kjendiser som trenger sympati for sitt misbruk. For vanlige brukere blir dette som å bruke en blodtrykksmedisin uten mye hurlumhei og oppstyr.

Dersom du forventer at noen her skal ta deg på alvor når du påstår at Rybak stod fram med en falsk skrekk-historie for å få sympatistemmer så må du tro om igjen. Og når du attpåtil kommer med den barnslige og nedlatende hersketeknikken: "dette er det dummeste jeg har hørt" bare fordi du ikke tåler motsigelser, så sier det mer om deg selv enn dem du ønsker å undertrykke.

Dersom benzo virker så bra som du påstår, hvorfor topper da legene selvmordstatistikken? De har jo fri tilgang til den type medisiner..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (6 timer siden):

Du har sikkert rett i at psykoser krever medisinsk behandling og jeg har tidligere skrevet at jeg ikke kan uttale meg mer om det emnet enn at jeg faktisk så en person i et dokumentarprogram som klarte å holde den sykdommen i sjakk med idrettslige aktiviteter. Men det gjelder selvsagt ikke for alle, mange av dem kan utagere og være en fare for både seg selv og omgivelsene.

Problemet er bare at legene også ordinerer antipsykotika til folk med vanlig angst og søvnløshet siden slike medisiner gir ferre abstinenssymptomer enn Benzodiazepiner.

Lsd og Mdma kan selvsagt dokumenteres som effektive på kort sikt, men det kan også Valium, Rohypnol, Morfin m.fl. Eventuelle problemer som måtte oppstå senere blir ikke loggført av helsindustrien, da ville nok mange av de medisinene vi har i dag blitt bannlyst.

Såklart er trening og aktivitet bra i det lange løp, også i psykiatrien..

Men her snakket jeg om den akutte psykosen, og der trengs det medisin.

Jeg synes du blander kortene, morfin er viktig for tunge smerter og i kirurgi.

Og jeg har vært tungt medisinert på benzo,og idag bruker jeg ca null.

For meg var medisin til hjelp, men jeg kjenner folk som det har vært problemer for. Men de hørte ikke på legens råd...

Det finnes dessuten drøssevis av loggføring av skadevirkninger.. Felleskatalogen har mye informasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (12 minutter siden):

Såklart er trening og aktivitet bra i det lange løp, også i psykiatrien..

Men her snakket jeg om den akutte psykosen, og der trengs det medisin.

Jeg synes du blander kortene, morfin er viktig for tunge smerter og i kirurgi.

Og jeg har vært tungt medisinert på benzo,og idag bruker jeg ca null.

For meg var medisin til hjelp, men jeg kjenner folk som det har vært problemer for. Men de hørte ikke på legens råd...

Det finnes dessuten drøssevis av loggføring av skadevirkninger.. Felleskatalogen har mye informasjon.

Morfin brukes ikke bare til tunge smerter og kirurgi. Det brukes også til rehabilitering av narkomane som etter min mening kunne hatt et bedre utbytte av behandling ala Tyrili-modellen. Morfin brukes fremdeles også i hostemedisin og i USA blir det nærmest kastet etter folk med alle typer smerter, noe som har skapt en elendighet blant folk som er helt jævlig.

Grunnen til at du syntes det var greit å bruk benzo uten alvorlige konsekvenser, er at du kunne gå over på antipsykotika i ettertid og derved fått dempet abstinenssymptomene. Jeg kjenner mange som har startet sin ruskarriere på legenes Valium og som er døde i dag..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Gouldfan skrev (17 minutter siden):

For meg var medisin til hjelp, men jeg kjenner folk som det har vært problemer for. Men de hørte ikke på legens råd...

Det finnes dessuten drøssevis av loggføring av skadevirkninger.. Felleskatalogen har mye informasjon.

Jeg er mye enig i det du skriver og det loggføres skadevirkninger. Den motsatte effekten, som man derimot er ute etter, loggføres ikke. Dette igjen gjenspeiler lærebøkene og skaper vranglære. Noen av de beste medisinene vi har, har fått ufortjent dårlig rykte og blir erstattet med langt dårligere legemidler med langt verre bivirkninger.

Lyncs referer nok ikke så mye til vanlige mennesker men til rusmiddelavhengige og med stort potensiale for avhengighet og misbruk som ikke er tråd med legens ordre.

Lenke til kommentar
Lakrisen skrev (12 minutter siden):

Jeg vil faktisk påstå at Kvinneguiden er langt mer helsefarlig enn Freak. Jeg tror også de mest toxic og farlige menneskene henger på KG, og nivået er skyhøyt på Freak i forhold til KG. 

Sier du det!!

Skulle ikke våre søte og uskyldige kvinnfolk gjøre denne verden 1000 ganger bedre dersom de fikk overta makten og pengesekken her i verden da? Jeg husker tydelig at enkelte kvinnesakskvinner stod fram i nyhetssendinger på TV og påstod det for en god del år siden..

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (22 minutter siden):

Jeg er mye enig i det du skriver og det loggføres skadevirkninger. Den motsatte effekten, som man derimot er ute etter, loggføres ikke. Dette igjen gjenspeiler lærebøkene og skaper vranglære. Noen av de beste medisinene vi har, har fått ufortjent dårlig rykte og blir erstattet med langt dårligere legemidler med langt verre bivirkninger.

Lyncs referer nok ikke så mye til vanlige mennesker men til rusmiddelavhengige og med stort potensiale for avhengighet og misbruk som ikke er tråd med legens ordre.

Jeg refererer til folk som har fått sine liv ødelagt etter å ha fått ordinert benzo som sovemedisin under sykehusinnleggelser og har kommet ut igjen som pillenarkomane. Legenes råd virket jo ikke for dem, og du kommer her med udokumenterte påstander om at vanlige mennesker har nytte av dette. Da må du henvise til statistikk eller dokumentasjon istedenfor å synse deg fram til slikt.

Dessuten er det ikke leger som er inne på freakforum og råder folk til å bruke Valium, så her er du så langt ute på viddene som det er mulig å komme..

Endret av Lyncs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (På 6.6.2020 den 8.14):

Dersom en person går inn på dette forumet og forteller at han/hun lider av angst, søvnløshet, depresjoner eller rastløshet, så er rådene nesten enstemmig fra andre brukere av forumet dvs. at de råder vedkommende å starte med medisiner som Valium, Rohypnol, antidepressiva, Ritalin osv. osv. Det er til og med leger som skriver på dette forumet og ønsker at folk skal begynne som pilleknaskere istedenfor å først prøve andre alternativ.

Dersom noen prøver å fortelle dem at sunn mat og fysisk aktivitet også hjelper for psykiske lidelser, så blir de møtt med hån og forrakt og en beskjed fra enkelte leger om at de burde klappe igjen til de vet hva de snakker om. Crewet i forumet kommer også med advarsler om at denslags råd kan sette liv og helse i fare og dersom man fortsetter med å henvise til dokumenterte raporter fra andre nettsider som underbygger påstanden man kommer med, så blir man raskt utestengt.

Med andre ord så må man raskt skifte mening på dette forumet dersom Crewet mener noe annet og dersom man ikke vil innrette seg etter det så blir man utestengt. Det er forbudt å prøve å konvertere andre brukere på forumet fra å være pilleknaskere til å bli sunne og friske mennesker på en naturlig måte.

Er dette et helsefarlig forum som burde stenges av almennpreventive hensyn?

 

Det her er bullshit. Rådene er ikke å begynne med medisiner og narkotika, nå får du gi deg. Alt av medisinske råd + spørsmål med emner relatert til medisinske tilstander blir låst. Der inne veiledes og opplyses det om hva narkotika og medisiner gjør samt. hvordan de fungerer.

Har du noen gang vært en bruker av freak og tatt i bruk forumene og PM-funksjonene? Det er mye mer enn du ser på overflaten som gjest, og det å spre ett såpass feilaktig narrativ synes jeg dette forumet blir for godt for. En kan stille spørsmål, men skal du være bombastisk kan du jo legge ved eksempler du referer til sånn at en kan gjøre seg opp en egen mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...