Gå til innhold

Tråden for FF7 Remake!


Var FF7R alt du håpet på?  

7 stemmer

  1. 1. Var FF7R alt du håpet på?

    • Ble litt skuffet..
      3
    • Det var ett mesterstykke!
      4


Anbefalte innlegg

ffvii-remake-part-2-weapons265.thumb.jpg.594d995b62bf9b948271abab37b41181.jpg

 

DEN STORE FF7 REMAKE TRÅDEN
(INNEHOLDER SPOILERE!)
 


Siden vi ikke hart en egen dedikert tråd for dette mesterstykket enda så tok eg meg den frihet til å lage nettopp en slik. Spillet har vært ute en god stund nå og mange har nok fått tid til å lage sine egne meninger om dette, meninger om story, sidequests, karakterer og kanskje om trophy's?


Eg har uansett fullført første gjennomspilling og holder nå på med å gjøre ting eg ikke fikk gjort i første playthrough, FØR eg begynner på Hardmode.
Så det er mye backtracking, sidequests og trophy hunting på meg for tiden. Har senest idag gjort 2/3 på alle dresses til Tifa, Cloud og Aerith. Neste tenker eg blir å "max" levle alle våpenene siden en kun kan komme til lvl 5 uten å skaffe seg ALLE manuskriptene, som alle sikkert vet så gjemmer mange av manuskriptene seg i Hardmode så en slik gjennomspilling er påkrevd dersom en vil max'e våpnene og evt komme ett steg nærmere Platinum trophy'et i FF7R.


Men eg er spent på å høre hva dere andre sitter igjen med av inntrykk og meninger etter at dere har spilt? Tok SE seg for store friheter med storyen i forhold til originalen, eller er dere som meg at dere er megafornøyd med det som ble gjort? Ble jo introdusert for noen nye karakterer her som blandt annet Roche som kanskje er en smule FOR glad i motorsykkelen sin?

Hva tenker folk om slutten av spillet, regner ikke med noen forventet det som vi faktisk fikk? Lever Zack enda? Kommer Aerith fortsatt til å miste livet eller blir hun "reddet" av...noe?
hvor hypet er folk på fortsettelsen?


a2e0718fa588638b6f584667f786ad7d.png.ca69e21dd7d2da100028a5ada6880e43.png

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savnet dypt og/eller veldig skuffet som alternativ. 

Jeg kunne leve med alt fyllet som var av vesentlig dårligere kvalitet enn alt som fulgte main story. Selv helt "wtf" karakterer som Roche kunne jeg overse, men når de gjorde så drastiske endringer på story siste kapittel så bikka det for min del. 

Hadde de vært ærlige om det i forkant, eller kalt spillet en reboot. Et eller annet så hadde jeg nok vært mye mer åpen for det. Jeg trudde vi skulle få spille det nært perfekte FF spillet vi kjente fra gammelt bare med oppdatert combat og vill grafikk. Jeg hverken forventet eller ønsket en reboot/nytenking i story. 

Det sagt så ser jeg frem til neste spill, denne gangen vet jeg jo i større grad hva jeg får og jeg forventer ikke FF7, ser mer på det som en spin off tittel så får vi se om Nomura og co klarer levere.  

Lenke til kommentar
barezell skrev (På 28.5.2020 den 11.50):

Jeg savnet dypt og/eller veldig skuffet som alternativ. 

Jeg kunne leve med alt fyllet som var av vesentlig dårligere kvalitet enn alt som fulgte main story. Selv helt "wtf" karakterer som Roche kunne jeg overse, men når de gjorde så drastiske endringer på story siste kapittel så bikka det for min del. 

Hadde de vært ærlige om det i forkant, eller kalt spillet en reboot. Et eller annet så hadde jeg nok vært mye mer åpen for det. Jeg trudde vi skulle få spille det nært perfekte FF spillet vi kjente fra gammelt bare med oppdatert combat og vill grafikk. Jeg hverken forventet eller ønsket en reboot/nytenking i story. 

Det sagt så ser jeg frem til neste spill, denne gangen vet jeg jo i større grad hva jeg får og jeg forventer ikke FF7, ser mer på det som en spin off tittel så får vi se om Nomura og co klarer levere.  


Kan til en viss grad skjønne hva du mener. Men etter at den "nye" RE2 kom ut og eg spilte det så kunne eg til en viss grad se hvordan FF7 Remaken kom til å se ut også mtp noen "friheter" med storyen og innhold, selv om RE2 er langt mer tro til originalen enn FF7R er.

Skjønner også at det gjord slutten slik de gjorde. I originalen så er Motor Ball  siste bossen på slutten hovedveien, (denne kommer i Remaken her også men ikke som sisteboss), etter det så er det litt dialog, du velger party og så er det rett ut i "friheten" som er resten av verden.
Skulle de gjort noe slikt nå så tror eg ikke folk hadde vært i nærheten så intr i å se hva som skjer i det neste spillet som kommer.

On a unrelated note så begynner eg å bli klar for Hardmode etter å ha grindet trophy's i en evighet føles det som, MEN eg har ikke kjedet meg 1 sekund :D

2077af4c13c048f230a9aed0ea3e58a6.png.c8cc9cd317beb69ad9959f77cc593fe6.png

Lenke til kommentar

Dette har vokst til å blitt et av mine absolutt favoritt spill. Er på min tredje gjennomgang og mangler bare trophy for hard mode. Platinum  er snart i boks her. Kan knapt vente på forsettelsen, og lurer på ka tid  neste kapittel kommer. 1, 2 eller 3 år til.

Lenke til kommentar
Zeven skrev (1 time siden):

Dette har vokst til å blitt et av mine absolutt favoritt spill. Er på min tredje gjennomgang og mangler bare trophy for hard mode. Platinum  er snart i boks her. Kan knapt vente på forsettelsen, og lurer på ka tid  neste kapittel kommer. 1, 2 eller 3 år til.

Det har absolutt vokst på meg også. Eg var såklart rågira da eg starta, men blir bare mer og mer forelska mens eg løper rundt å gjør ting og tang.

Brukte du langt tid på å slå Jules i pull ups? ?

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar
Zeven skrev (7 minutter siden):

He ja brukte en stund. Men er en tolmodig type. Verste for meg var Bahamuth/ Ifrit  kampen på hard. Men  belønnelsen er vært det, mildt sagt.

Tror eg brukte litt over 1 time. Men slo av stemmer og tekst samt hang noe over halve tvskjermen så eg slapp å se Jules og kunne konse om Tifa.

Ja, blir spennende å sjekke ut hvor hardt eg får bank i simulatoren på Hard...

Lenke til kommentar

Ok ja vel tenkte nok ikke på slike ting, brukte nok noe lenger tid. Til sammen er jeg nok oppi  ca 185 timer men da tar jeg god tid. Mye flott å se på.Grafisk er det utrolig flott spill. Kanskje det mest poliserte spillet noensinne. Ingen bugs eller glitches og det uten oppdateringer.Tenk om alle spilla var slik

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...