Gå til innhold

Skal aldri mer saksøke åpen kilde-programvare for patent­brudd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil moderere entusiasmen. Det er nok ikke oppsiktsvekkende mye eller ekstremt fordelaktig. Selv om Gnome Foundation ikke har betalt ut noe til Rothschild patent imaging så har de nok hatt store utgifter til advokater, noe det også antydes i slutten av artikkelen. Disse pengene er nok tapt og har tappet selskapet økonomisk. Så det kan godt være at det bare er rett og rimelig at patenttroll fratas sin mulighet til økonomisk seigpining av selskaper uten grunnlag. Nå er ikke innholdet i forliket kjent, men det hadde kanskje vært ennå riktigere om Rothschild måtte betale motpartens advokatutgifter i saken.

Lenke til kommentar
Sitat

Gnome Foundation er ingen rik organisasjon, og har vært avhengig av donasjoner fra støttespillere for å kunne betale for hjelp fra advokater. Det har blitt betalt inn drøyt 150.000 dollar på fondet som Gnome Foundation

Men hvorfor gå til sak til et et firma som knapt har penger? tror heller motviet er å slå gnome konkurs ikke penger de er ute etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Artig navn på selskapet som saksøker. Føyer seg vel inn i rekken av konspirasjonsteorier som faktisk kan ha noe for seg.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er helt rett siden det ble et forlik. Jeg tror heller de holdt på å gå på en smell med å ett eller flere patent ugyldiggjort og derfor valgte forlik. Dermed kan de saksøke andre med samme patentene. Gnome er fornøyd fordi selv om de kunne fått kastet ut noen patenter så kunne de ha fått problemer med andre, nå er de immune mot alle. Uansett pattenttroll gonna troll

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...