Gå til innhold

Elektriker nekter reklamasjon


Anbefalte innlegg

Har en ting som egentlig er en fillesak, men av rent prinsipp så mener jeg at jeg har rett på reklamasjon og få byttet enheten gratis.

 

8 April, 4 år 11 mnd 21 dager etter at termostaten fra Elko min på badet ble montert så sendte jeg avgårde en mail hvor termostaten min var begynt å oppføre seg merkelig til elektriker.

Elektriker sier at han skal kontakte Elko angående reklamasjon, og at svaret fra de kom til å bli avgjørende i forhold til om dette ble reklamasjon eller ikke.

Til å begynne med så er jeg tålmodig og tenker at han skal få tid til å kontakte de han vil siden jeg uansett har gitt beskjed før 5 år er gått.

 

10 dager etterpå (etter at eg har purret om oppdatering) så svarer han fremdeles at han venter på svar fra leverandør/produsent.

6 dager deretter så purrer jeg på nytt hvor jeg påpeker at uavhengig av svar fra produsent så er vel det strengt tatt en sak mellom han og produsenten og at jeg forholder meg til han. Han er ikke enig og sier at dette er en feil på produktet og ikke arbeidet hans. Som forsåvidt er riktig men det er alliekvel han som har solgt termostaten til meg.

5 dager senere (nå i dag) Når jeg hendvender meg til han så sier han at han først hadde hendvendt seg til Elko som igjen hadde henvist han til Onninen. Onninen kunne ikke lage en reklamasjon på termostaten siden at de ikke kunne registrere reklamasjon tidligere enn når de sendte produktet til Elko. Svaret fra Onninen kom etter den 16.04 som elektrikeren omtaler som "den magiske datoen". Han viser også igjen til at jeg hadde gitt beskjed bare 8 dager før det var gått 5 år.

 

Han tilbyr å montere ny termostat til halv pris siden han er opptatt av fornøyde kunder. Jeg mener derimot at denne bør byttes uten kostand for meg. Tenker at 5 år er 5 år. Er det ikke derfor man må bruke elektrikere? Skulle fint klart å kjøpe en termostat selv og montert den opp, men det blir man forhindret av av lover og regler i tilfelle det skulle skje noe.

Så, er dette en sak det er lurest å bare gi seg på uten å f.eks ta det via forbukerombudet eller har jeg en god sak? Igjen, handler ikke om pengene men er en ren prinsippsak.

 

Endret av Mofa$a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Sexylubb1 said:

Jeg tenker du har ditt på det rene her. Men, av nysgjerrighet, hva koster termostaten og hva innebærer halv pris her? Gjør han arbeidet gratis? 

Termostaten så jeg nylig på elektroimportøren til 800,- , nå koster den 1400,- . Pris inn til elektriker regner jeg med er billigere. Han kunne gå med på 1200,- for å montere den. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...