Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

keep up the good work

selv om det så ut som om det ble litt mye silikon i den vanntanken din.

liker ideen din med å ha vifter til å trekke luft igjennom tanken din, og best av allt, du har tanken på utsiden, så om den lekker så skal det litt til før det kommer inn i kassen og ødelegger hw'en ;)

 

og til slutt, geniale case moddere starter med det stygt kabinett og får det til å se bra ut, mens resten klarer fint å få et lianli til å se ok ut.

Lenke til kommentar
og til slutt, geniale case moddere starter med det stygt kabinett og får det til å se bra ut, mens resten klarer fint å få et lianli til å se ok ut.

Hva mener du med å få lian li til å se ok ut? :p

 

Det ser da utmerket ut uten å gjøre noe som helst :thumbup:

 

Eneste grunn til å modifisere Lian Li er å få plass til vapochill for skjermkortet og prometeia til prosessoren....

 

DrErling

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I'm back.....

 

CPU'n var visst ikke helt død allikavell, den er bare litt herpa. Så nå kan jeg ikke montere kjøleren på med de orginale festene (den er limt på noen i festene nå). Så jeg gidder ikke koste penger på ny CPU før det er helt nødvendig. Tenker jeg oppgraderer HK, ram og skjermkort også da.

 

But anyway.....

 

Jeg har nå bestillt pumpe, kjøpt meg slanger og nipler -og slangeklemmer.

Jeg skal nå begynne med blokkene, dere kan se planen min nedenfor for cpu-blokk.

 

vannblokk.jpg

 

Som dere ser skal jeg lage blokka som en spiral. Jeg bruker en 2mm tykk kobberplate som bunn og veggene lodder jeg på.

 

Jeg lurer på en ting.... kan jeg bruke stålplater til vegger på blokka (til å sperre opp vann-kanalene)? tenker på slike stålplater på1,25mm tykkelse de selger på clysa. eller for den sags skyld messingplater.

 

HD kjøler er ferdig planlagt, og kommer ut så fort jeg har fått kommet i gang med cpu-blokka.

Lenke til kommentar
I'm back.....

 

CPU'n var visst ikke helt død allikavell, den er bare litt herpa. Så nå kan jeg ikke montere kjøleren på med de orginale festene (den er limt på noen i festene nå). Så jeg gidder ikke koste penger på ny CPU før det er helt nødvendig. Tenker jeg oppgraderer HK, ram og skjermkort også da.

 

But anyway.....

 

Jeg har nå bestillt pumpe, kjøpt meg slanger og nipler -og slangeklemmer.

Jeg skal nå begynne med blokkene, dere kan se planen min nedenfor for cpu-blokk.

 

vannblokk.jpg

 

Som dere ser skal jeg lage blokka som en spiral. Jeg bruker en 2mm tykk kobberplate som bunn og veggene lodder jeg på.

 

Espen: Ikke lodd noe som helst. skaff deg en 1 cm kobber/alu plate og fres ut istede. Holder på og frese meg uten en cpu-blokk selv, dog i alu da jeg ikke hadde noe annet. Lik denne her: ac210x4.jpg

Lenke til kommentar

ER ferdig med den først vannblokka mi, har kjørt kjølinga nå i noen dager, og må si meg fornøyd. Jeg skal lage ny blokk snart, ettersom den jeg lagde ikke akuratt ser fin ut, og brukte kun en halvtime/ kvarter på å lage den. uten noen vifet i pc'n ligger cpu på rundt grader 30idle og på 45/50 fullt load. Jeg skal etterhvert legge "radiatoren" utafor husveggen, slik at jeg får skikkelig kjøling av den. Radiatoren er en 6meter lang købberspiral. Vet de temp resultatene jeg oppga der ike er så veldig bra, men det er en kjapptlagt messingblokk det er snakk om her, og ikke en orndtelig radiator, og ingen vifeter!

 

 

Jeg kommer til å legge ut bildene og workloggen snart, skal bare få lagd chipset og hd blokker først.

 

mista forresten vanntanken ned trappa og ødla en nippel, så nå må jeg fikse den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...