Gå til innhold

Bruktmarked og pris for Nikon-optikk


Anbefalte innlegg

Skal fornye kameraet mitt fra et Nikon D90, men funderer på bytte system. Da blir en del av regnestykket hva jeg kan få for den delen av objektivene mine som kan tenkes å være verdt noe. De er alle, så vidt jeg kan se, i utmerket stand - uten særlig med bruksmerker. Er det noen «gjengs» pris for slikt utstyr? Feks i prosent av nåværende nypris (i den grad de er i salg). Er det fremdeles et marked for slikt, eller går alle speilløst for tiden?

Det dreier seg om Nikon 50mm f/1.4G AF-S, Nikon 35mm f/2 AF-D og Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED AF-S VR. I alle fall sistnevnte er vel kommet i oppgradert versjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Basert på det jeg har sett på finn.no:

  • Nikon 50mm f/1.4G AF-S: 2000kr (betalte selv denne prisen for et år siden)
  • Nikon 35mm f/2 AF-D: Usikker. Den nyere versjonen med f/1.8 selges for ca 3000. Tipper maks 2000 for denne
  • Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED AF-S VR: Om lag 2000 kr kanskje, men mulig tungsolgt

Jekker du ned prisen bare litt, vil de gå unna på et blunk, spesielt om du kan sende i posten

Lenke til kommentar

Sitter mye og følger med på finn etter Nikon-optikk. Tror de to forrige innleggene er ganske spot on. Mange av prisene på finn.no er oppblåst, kjøpte brukt 24-85 mm på Scandinavianphoto til mye lavere pris enn jeg har sett samme objektiv lagt ut for på finn.no, så der er det svært ofte en del å prute på, så lenge selger har en viss realitetsorientering, da. Ikke alle har det ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...