Gå til innhold

Hvilken ny mobil bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 4/9/2020 at 8:01 PM, Invader Zim said:

Cat telefoner. Jeg har hatt cat telefoner i mange år og er stort sett fornøyd.

Cat S61 heter vel den jeg har nå. Tåler støt, støv og er vanntett. Såvidt meg bekjent er det ikke lenger noen produsenter som utfordrer cat på hardføre telefoner. Det var et par alternativer tidligere, men når jeg skulle oppgradere min forrige modell var det ingen som kunne tilby noe.

Finnes det noen mobiler som er mer hardføre enn andre uten at de er like hardføre som CAT mobilene? Med hardfør så tenker jeg på evnene til å til en viss grad tåle fall på asfalt etc.  På Elkjøp.no leste jeg at denne mobilen var ganske hardfør:https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/41741/samsung-galaxy-xcover-4s-smarttelefon Hva synes dere om denne? ?

Endret av FinneUt
Lenke til kommentar
FinneUt skrev (2 timer siden):

Finnes det noen mobiler som er mer hardføre enn andre uten at de er like hardføre som CAT mobilene? Med hardfør så tenker jeg på evnene til å til en viss grad tåle fall på asfalt etc.  På Elkjøp.no leste jeg at denne mobilen var ganske hardfør:https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/41741/samsung-galaxy-xcover-4s-smarttelefon Hva synes dere om denne? ?

Ser ut til å være en grei mobil. Selv om den er relativt robust så vil nok ikke selve skjermen tåle noe mer enn andre mobiler. En stor fordel er at den har IP68 vannbeskyttelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En stor skjerm av glass vil tåle fall på asfalt dårlig uansett hvilken logo det står på baksiden.. Men xcover serien til Samsung er vel beregnet for litt mer hardfør bruk enn de andre seriene. 

Usikker på hvor god den er å bruke, men. Skjermen virket ikke til å være noen høydare, og det er jo den du kommer til å bruke mest. ?

Du tror ikke du kan komme unna med å kjøpe et robust deksel til en "normal" telefon? Hvorfor er det så viktig at den skal tåle å gå i asfalten? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, Svein M said:

Ser ut til å være en grei mobil. Selv om den er relativt robust så vil nok ikke selve skjermen tåle noe mer enn andre mobiler. En stor fordel er at den har IP68 vannbeskyttelse.

Jeg kan benytte skjermbeskyttelse for å beskytte skjermen, men en mobil kan også bli ødelagt på andre måter. Lydutgangen kan for eksempel bli ødelagt ved fall. Siden Samsung Galaxy Xcover 4s mobilen takler fall er det nok større sannsynlighet for at lydutgangen og andre ting ved mobilen ikke blir ødelagt ved fall.

 

Endret av FinneUt
Lenke til kommentar
20 hours ago, :utakt said:

En stor skjerm av glass vil tåle fall på asfalt dårlig uansett hvilken logo det står på baksiden.. Men xcover serien til Samsung er vel beregnet for litt mer hardfør bruk enn de andre seriene. 

Usikker på hvor god den er å bruke, men. Skjermen virket ikke til å være noen høydare, og det er jo den du kommer til å bruke mest. ?

Du tror ikke du kan komme unna med å kjøpe et robust deksel til en "normal" telefon? Hvorfor er det så viktig at den skal tåle å gå i asfalten? 

Jeg kan godt kjøpe et robust deksel til en vanlig telefon, men det er andre ting enn bare skjermen som kan bli ødelagt ved fall. For eksempel kan lydutgangen bli ødelagt.

Lenke til kommentar
Iterion skrev (På 4.4.2020 den 23.26):

Er det i hele tatt noen smarttelefoner idag som tåler å falle på asfalt uten å bli ødelagt? Den må ihvertfall ha en veldig bra skjermbeskytter i tillegg til en god porsjon flaks. Asfalt er jo relativt hardt så x) 

Mistet flere tlf i asfalten og betong noen ganger, Samsung og Sony - uten noen beskyttelse og alle har tålt det.

Lenke til kommentar
23 hours ago, D0vendyret said:

Mistet flere tlf i asfalten og betong noen ganger, Samsung og Sony - uten noen beskyttelse og alle har tålt det.

Jeg mistet min forrige Asus telefon i bakken og deler av den ble ødelagt selvom jeg både hadde deksel og glass til mobilen. Derfor vil jeg "sikre meg mot eventuelle fremtidige uhell" denne gangen når jeg skal kjøpe ny mobil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har nå gått bort i fra tanken om å kjøpe en Samsung Xcover 4s mobil siden skjermen blir for liten.

Er det mulig å få en bra foldbar mobiltelefon til under 3500 kroner? Jeg har lyst på en mobil som har en stor skjerm, men som samtidig ikke tar mer plass enn 147 mm i høyden, 74 mm i bredden og som som har en dybde på 7,7 mm?

Ha en fin tirsdag.

Lenke til kommentar
20 hours ago, Svein M said:

Foldbare tror jeg ikke finnes unntatt veldig dyre.

Her er mobiler under 153mm lengde

https://classic.prisjakt.no/category.php?b=s352921734

(kan være noen feil tall i prisjakt, Nokia 6.2 er f.eks 159.9 lang)

Eller litt flere å velge i om en tar med 2018 modellene også:

https://classic.prisjakt.no/category.php?b=s352935716

Takk for forslagene, men disse er ikke foldbare?

Lenke til kommentar

Sony XA2 til 1997 på Elkjøp nå er en meget kompakt mobil, kamera er vel litt dårlig i mørke, men eller ganske bra mobil til den prisen.

https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/SONXPXA2SI/sony-xperia-xa2-smarttelefon-dual-sim-solv?scid=Pricecomparison2988&utm_source=prisguiden&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=prisguiden&utm_content=Telecom

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...