Gå til innhold

Ikke alle på QXL er like smarte!


jonpet55

Anbefalte innlegg

På jobb hos oss er det helt vanlig fortsatt å "slå av maskinen" ved å slå av skjermen...

 

PC er jo noe ganske nytt, egentlig. Vi hadde ikke det hverken på ungdomsskolen eller videregående. (Russ 89) Harddisker er som tidligere nevnt i denne tråden enda nyere enn PC. Ingen av datamaskinene jeg traff på 80-tallet hadde harddisk. Ti år fra nå har vi kanskje ikke lenger harddisk, bare Flash-RAM og Internett. Så at flertallet har vanskelig for å følge med i en lynkjapp utvikling er egentlig ikke så rart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den originale instrukssjonsboka til den første maskinen min ble kabinettet kalt for CPU-unit, men det var kanskje fordi harddisker var ganske nytt enda. Dette var en Commodore PC20, 286/8MHz med 20MB harddisk og 640KB ram.

 

En annen ting er at heller ikke alle "såkalte" data-eksperter er like glupe, det beste spørsmålet jeg har fått nå det gjelder motorer er, "Er det mulig , hva skal jeg kalle det, overklokke en turbo så den gir mere hester?" Så kanskje man heller skal akseptere at noen har mer peiling på et område, men ier helt ute på jordet når det gjelder andre ting, uten at man skal lage en hel tråd på diverse forum om det.

Det kan tenkes at den som overhodet ikke hadde peiling på motorer kan være en av brukerene her.

Endret av bruno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...