Gå til innhold

Hvor byr de på billige batterilader?


Anbefalte innlegg

Har selv GP batterier men med 1800mAh .

Brukes til digitalkamera + trådløs logitech mus .

Veldig bra .

Ladestasjonen har også leds som slukker når de er ladet og ladingen stopper,

samt at den har svitsj for å veksle mellom NiCd og NiMh batterier .

 

Så jeg har ikke noe negativt om GP .

 

 

GP 1300mAh batterier blir kanskje litt snaut til bruken din.

 

....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Best i test i tv2 hjelper deg kan man tørke seg et hvis sted med...  Ler av de testene der  :p

Hva som er gale med testene til tv2 da? Er jo ikke de som utfører dem, men andre som blir innleid for å ta seg av testene.

Vel, har vært i bransjen i mange år og de testene der får ganske grøssende resultater. Mange tilfeller vinner et produkt som er så hårreisende dårlig. Er vel som dinside.no Canon vinner uansett :no:

Lenke til kommentar

Hva som er gale med testene til tv2 da? Er jo ikke de som utfører dem, men andre som blir innleid for å ta seg av testene.

Vel, har vært i bransjen i mange år og de testene der får ganske grøssende resultater. Mange tilfeller vinner et produkt som er så hårreisende dårlig. Er vel som dinside.no Canon vinner uansett :no:

Vel... i forrige test som TV 2 gjorde i samarbeid med Dinside.no, så vant Nikon. Tror nok ikke du har gjort nødvendig research for den uttalelsen der.

Lenke til kommentar
Men var det noe spes. galt med disse Vanson batteriene og laderen ?

Har nemlig tenkt meg en tur på Clas Ohlson idag og handle dette. Leste også batteritesten på tv2 men har ingen erfaring med disse testene (eller batteriene).

Mine 1800mAh Vanson-batterier var helt supre, og de varte f.eks. mye lenger enn mine GP 1800 mAh. Helt til jeg mista dem i snøen og aldri fant dem igjen...hehe

Lenke til kommentar
Det er viktig å merke seg at ikke alle ting 'støtter' oppladbare batterier i noen særlig grad.

 

Oppladbare batterier har 1,2V, mens vanlige 1,5V

 

Min gamle mp3-spiller kjørte på CF-kort, og kortleseren krever 3V for å fungere, så med oppladbare batterier på 1800mAh, fungerte spilleren 10timer mindre enn med helt vanlige first price-batterier(!)

 

Spesielt hvis det er ting som kjører mange batterier i serie, f.eks, eksterne blitz til kameraer. Det kjører 4 stk i serie, og ville ikke fungere med oppladbare.

 

Hvis en ting kjører 4 batterier i serie, vil spennings'tapet' være på 1,2volt med bruk av oppladbare.

Jeg har en ekstern blitz med (2stk) oppladbare 1.2V-batterier (2100mAh), og det funker ihvertfall flott. Jeg kan fyre av blitzen ca 1200 ganger før jeg må lade..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Å spørre om hvem batterier/lader som er best blir omtrent som å spørre om hvem frukt som smaker best. Det er mange forskjellige slag.

 

De som ønsker å fordype seg i dette, særlig hvis du tenker kraftige AA og lader, kan finne en bra test her: http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM

 

Mye å lese, mye å fordøye. Som en sa her tidligere, ikke bare se på mAh (milliamper/timer) det er lett å bli forvirret. :wow:

 

De aller fleste nyere digitalkameraer og blitser er beregnet for 1,2v oppladbare batt.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe lader på Biltema.....

 

Koster 169 kr for en Prosessorstyrt batterilader som gjør det den skal. Lade Batterier + vedlikehold og utladning. Allt det den trenger...

 

Batteriene er heller ikke dyre

 

4stk Oppladbare batterier [RH6 1800mAh) 89 kr

 

Kommer mye billigere ut en alle andre plasser.

 

Biltema skal være like bra som ander "topp" merker også!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har funnet konge sted å kjøpe oppladbare batterier!!

 

se her: TG1000 NIMH Rechargeable Battery Charger + 4AA 2000mAh +4AAA 800mAh Nexcell Rechargeable Batterie

 

$27.50

 

Dette kosta meg nøyaktig 300 kr levert på døra fra usa!

Slapp unna toll,moms fordi det koster under 200kr.

 

4 stk 2000mAh aa batterier + 4 stk aaa batterier på 800 mAh +

en lader som er drit bra og kan brukes i Norge til denne prisen er bare rått.

Hadde kosta 600 kr i Norge!!

 

Drit i clas ohlson og elkjøp.......noen som lurer på hvor dette er?

 

:):):):):)

Lenke til kommentar
4 stk 2000mAh aa batterier + 4 stk aaa batterier på 800 mAh +

en lader som er drit bra og kan brukes i Norge til denne prisen er bare rått.

Hadde kosta 600 kr i Norge!!

Eh... lader med fire oppladbare AA batterier på 2200 mAh fra en mer kjent produsent enn TG1000(hva i all verden er det?) får du fra i underkant av 200 kroner i Norge. Og en pakke oppladbare AAA batterier får du nok for en knapp hundrelapp. En lader til AAA får du nok også for en hundrelapp eller kanskje 150. Blir litt dyrere enn USA, men fra en kjent produsent (2000 mAh fra kjente produsenter varer ofte lenger enn 2000 mAh fra en ukjent). Og hvis man ikke trenger AAA, hvorfor kjøpe det i samme pakken? Da er det faktisk billigere å kjøpe i Norge. Også er det det med garanti hvis produktet ikke skulle virke eller gi opp etter kort tid da.

Lenke til kommentar

 

Oppladbare batterier har 1,2V, mens vanlige 1,5V

 

Min gamle mp3-spiller kjørte på CF-kort, og kortleseren krever 3V for å fungere, så med oppladbare batterier på 1800mAh, fungerte spilleren 10timer mindre enn med helt vanlige first price-batterier(!)

 

Spesielt hvis det er ting som kjører mange batterier i serie, f.eks, eksterne blitz til kameraer. Det kjører 4 stk i serie, og ville ikke fungere med oppladbare.

 

Hvis en ting kjører 4 batterier i serie, vil spennings'tapet' være på 1,2volt med bruk av oppladbare.

Husk at alkaliske batterier kommer ned mot 1.0 V før de er utladet. Hvis apparatet ditt må ha 2.2-2.4V ut av to celler får du også svært dårlig batteriøkonomi ut av alkaliske batterier.

 

Apparater som kamera og blitzer har også en lastkarakteristikk som er svært dårlig egnet for alkaliske celler. De trekker mye støm i korte intervaller. Dette liker alkaliske cveller svært dårlig og vil bli tappet mye raskere enn NiMh/NiCd/LiIon celler. Hvis du har slike som ikke spiser annet enn alkaliske celler, da bør du allvorlig vurdere å bytte siden du har vanvittig dårlig batteriøkonomi.

 

Jeg har en nikon SB800 blitz som demonstrerer dette svært godt. Med alkaliske batterier bruker den dobbelt så lang tid til å lade opp enn med NiMh batterier, og de klarer mye færre sykler. Dette til tross for at de alkaliske cellene har en teoretisk høyere ladning.

 

Dette kommer av at mye energi går tapt i cellens indre motstand som bygger seg raskt opp når man forsøker å trekke mye strøm av en alkalisk celle.

Lenke til kommentar

Det er ikke drit jeg har kjøpt da afseth....NEXCELL batterier!!

Er best i test flere plasser......

TG1000 er bare modellnavnet på laderen !!!!

 

Fikk det i posten i dag, tok 1 uke å få dem hit.

Å jo det er garanti på dem.....har motatt kjempe service hos AMONDOTECH.COM.

 

Hvis du ikke vil ha AAA så er det jo bare å ta det vekk, så blir det enda billigere.

Eller ta 4 stk AA batterier til.

 

Uansett hvordan du vender å vrir på det, så er dette driiit billig........

4stk aa NEXELL 2000mAH

4stk aaa NEXELL 800mAH

BRA LADER TIL 300 kr med frakt!!!!!!

 

Nekter du på det Afseth???

Lenke til kommentar
Det er ikke drit jeg har kjøpt da afseth....NEXCELL batterier!!

Er best i test flere plasser......

TG1000 er bare modellnavnet på laderen !!!!

 

Hvis du ikke vil ha AAA så er det jo bare å ta det vekk, så blir det enda billigere.

Eller ta 4 stk AA batterier til.

Misforsto det med 4 AAA batterier. Trodde du måtte ha med 4 AA og 4 AAA batterier, ikke at du kunne mikse og trikse (det skrev du ikke noe om). I såfall blir det jo billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...