Gå til innhold

Burde jeg ta sangpedagog?


Empress

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs litt på hva målet ditt er. Hørte ikke på klippet, men hvis målet ditt er å bli profesjonell artist og lage musikk for å selge, så er det nok en fordel å minst ta én time for å få en ærlig mening på hvor du står. Da ber du dem naturligvis være veldig ærlige. Men, hvis du skal ha en mening for din -egen- personlige del, hvis du ikke skal være vokalist for å lage låter for å tjene penger, så kan det være fint med en time bare for å få konstruktiv tilbakemelding. Du må vite hvor du skal og hva du kan gi. Hvis du har selvsikkerhet nok, så trenger du ikke hjelp, du kan fortelle pedagogen hva -du- trenger, og ikke la dem få deg til å tro at du trenger å betale for hundrevis av timer før du blir "god nok". Balanse i alt.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Taurean skrev (23 minutter siden):

Spørs litt på hva målet ditt er. Hørte ikke på klippet, men hvis målet ditt er å bli profesjonell artist og lage musikk for å selge, så er det nok en fordel å minst ta én time for å få en ærlig mening på hvor du står. Da ber du dem naturligvis være veldig ærlige. Men, hvis du skal ha en mening for din -egen- personlige del, hvis du ikke skal være vokalist for å lage låter for å tjene penger, så kan det være fint med en time bare for å få konstruktiv tilbakemelding. Du må vite hvor du skal og hva du kan gi. Hvis du har selvsikkerhet nok, så trenger du ikke hjelp, du kan fortelle pedagogen hva -du- trenger, og ikke la dem få deg til å tro at du trenger å betale for hundrevis av timer før du blir "god nok". Balanse i alt.

okei, takk for gode råd, kan vel ikke skade med en time da

Lenke til kommentar
Empress skrev (10 minutter siden):

okei, takk for gode råd, kan vel ikke skade med en time da

Spørs på prisen, snakker vi 1000 kr timen, da ville jeg sørga for å få en skikkelig ærlig mening ^^ Få pengenes verdi tilbake. Be han/hun teste deg skikkelig. Du bør også snakke litt med pedagogen om ambisjonsnivået ditt som du så klart bør være klar over selv også.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Taurean skrev (2 minutter siden):

Spørs på prisen, snakker vi 1000 kr timen, da ville jeg sørga for å få en skikkelig ærlig mening ^^ Få pengenes verdi tilbake. Du bør også snakke litt med pedagogen om ambisjonsnivået ditt som du så klart bør være klar over selv også.

 

Vet om ei som er sangpedagog, hun tar rundt 200 kroner timen tror jeg, japp skal ikke bli lurt :p

Lenke til kommentar
Empress skrev (2 minutter siden):

 

Vet om ei som er sangpedagog, hun tar rundt 200 kroner timen tror jeg, japp skal ikke bli lurt :p

200 kr er ingen gal pris :) Det ville jeg gladelig betalt hvis jeg skulle hatt en ærlig mening om en personlig egenskap. Hørtes nesten for billig ut ^^ Men, da får du en viss profesjonell mening, det kan være verdt mye.

Lenke til kommentar
Empress skrev (1 time siden):

Heisann, bare lurte på noe, jeg synger litt da på fritiden og så lurte jeg på om det er noen fordel å gå hos sangpedagog egentlig, jeg gjorde et opptak nå bare for å vise mitt nåværende ståsted da, er det mye å ta fatt i: https://old.vocaroo.com/i/s0ocrWkCsIbd

Det høres ikke ut som du får lyden helt ut, og at pitchen er altfor lav.

Du må jobbe mye med pusteteknikk og hvordan man skal bruke pusten og mellomgulvet når man synger.

Skal jeg være helt ærlig har du endel jobb. Det fine er at alle kan lære å synge, men om en sangpedagog er verdt pengene kommer helt an på hva man ønsker å oppnå :)

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (1 minutt siden):

Det høres ikke ut som du får lyden helt ut, og at pitchen er altfor lav.

Du må jobbe mye med pusteteknikk og hvordan man skal bruke pusten og mellomgulvet når man synger.

Skal jeg være helt ærlig har du endel jobb. Det fine er at alle kan lære å synge, men om en sangpedagog er verdt pengene kommer helt an på hva man ønsker å oppnå :)

Takker så mye for tips, ja blir spennende å gå til sangpedagog

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...