Gå til innhold

Noen Som Veit Hva Vbat Er Får no?


EDB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så vbat er spenninga i BIOS batteriet.Er det da veldig dumt og ha får mye volt i det batteriet?Skjønner at det ikke er bra og ha for mye volt der.Men ødelegger det noen ting?

 

 

 

Mvh

 

 

 

Eirik

vel, batteriet leverer jo selv spenninga. Så hvis den ikke er stabil så er det nok heller programmet du benytter som det er noe galt med tenker jeg....

 

Det er tross alt ikke oppladbart det batteriet (/me har byttet et)

Lenke til kommentar
Ok overdreiv det innlegget med hensikt :roll: ,

men det er jo så typisk norsk å ikke lese manualen.... :shrug:

Tja, det er vel ikke akkurat slik at det står om Vbat i ALLE manualer. Har ikke lest noe om Vbat i min ASUS A7V-333R manual (som er relativt tykk, og som _alle_ vet så er ASUS flinke til å lage manualer).

 

Men du har et godt poeng i at det er typisk norsk å ikke lese manualer, også er det typisk norsk å ikke lese retningslinjer. Det er spesielt ikke lurt hvis det er ditt første innlegg. :no:

Lenke til kommentar

tingen er at slike monitor-programmer kan man sette alarmverdier. Grunnen til at det begynner å pipe er at batteriet ditt ligger høyere enn det som er default alarmverdi. Det er mer kritisk om den faller. Som noen nevnte tidligere kan det være en indikasjon på at du bør bytte bios-batteri. Personlig ville jeg sdisablet alarmen for høy nivå og satt lavnivå til 2.7V som er standard TTL grenseverdi.

Lenke til kommentar
Lol! Hvor gammel er du nå da, 35? :roll:

"Bare" 26. :p

Husker fremdeles da jeg fikk akselleratorkort til Amiga'n (m/klokke og batteri). Måtte ha maskinen på i 10 timer for å lade opp batteriet. :) Det kortet lå faktisk i flere år i en eske (nesten 3 år). Da jeg tok det fram og koplet det opp så var klokka bare 1-2 minutter feil. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...