Gå til innhold

Levetid på HD


Astra16vT

Anbefalte innlegg

Har tenkt på det samme, og lage en maskin som KUN skal brukes til musikk. er vel egentlig ikke så dumt helst med en STOR og Holdbar harddisk på 5400rpm.

 

og det der'e med cd'er da mente jeg selvfølgelig brenne Cd'er og ikke orginale musikk cd'er fra butikk som er svindyrt blitt. synd der'e med at folk ikke har respekt for sine cd'er med Filer på. tenker nok de kan angre om de ødleger en orginal cd som man har kjøpt for lenge siden, Som man har minner av, og ikke går ann og få tak i lenger, da spiller det ingen rolle om cd'en var "gratis" når man ikke får igjen det som ligger på den, og som kansje var verdifult for akkurat deg.

 

Det er noe og tenke på for folk! Vær snille med Cd'ene til Folk! :D

Ja, det hadde vært noe. OG om du er en sånn en som kan like å se filmer på data så kunne du jo ha kombinert dette? Da selvfølgelig om du har anlegget i nærheten av fjernsynet slik som jeg har. Jeg liker dog IKKE å se filmer "på data".

 

Mja, Brenne-CDer er billige og greie for de som liker det, jeg liker originale plater jeg (en dyr lidenskap kan man si). Hadde de herpet noen brente plater som jeg hadde så hadde det ikke vært en like stor katastrofe. Jeg antar at MINST 200 plater i samlingen min er splitt umulige å få tak igjen på CD med mindre en driter penger og kan benytte seg av Ebay. JEG bruker EBay til en viss grad selv men det blir sjeldnere og sjeldnere at jeg får fatt i plater til en grei pris der inne på (både LP og CD)

 

Men når det er sagt så er det nå så at sammenlignet med prisen på plater på tiidlig 80-tall sett i sammenheng med hva folk tjente da, og prisen på CDer nu til dags sett i sammenheng med hva folk tjener, så er det faktisk billigere nå.

 

This is, however, beside the point,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det hadde vært noe. OG om du er en sånn en som kan like å se filmer på data så kunne du jo ha kombinert dette? Da selvfølgelig om du har anlegget i nærheten av fjernsynet slik som jeg har. Jeg liker dog IKKE å se filmer "på data".

 

Nei, jeg syns heller ikke at Film på data er så intressangt eller bra. filmer syns ihvertfall jeg da er best og se Med DVD og tv. er ikke like intrissert i film som musikk da...

 

AU da, har du mistet 200 Cd'er p.g.a rottet bort, lånt bortog ødlagt osv? det kan ikke vært så veldig moro nei! :no: , Best og få de inn på maskinen så ikke flere blir borte, skal ha en extra disk jeg som itilfelle den enne går i stykker, siden dagens harddisker ikke kan stoles på 100%. eller DVD-R plater når DVD-brennere på 8x er nede i rundt 1000.-kr og DVD-platetene koster en tier.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
Nei, jeg syns heller ikke at Film på data er så intressangt eller bra. filmer syns ihvertfall jeg da er best og se Med DVD og tv. er ikke like intrissert i film som musikk da...

 

AU da, har du mistet 200 Cd'er p.g.a rottet bort, lånt bortog ødlagt osv? det kan ikke vært så veldig moro nei! :no:

Nei jeg har aldri likt film på data, selv om en kobler det opp mot TV.

 

Heldigvis har jeg ikke mistet de 200 platene, men det er ihvertfall 200 plater jeg har liggende som ikke er mulig å få fatt på igjen. JEg har derimot fått skadet len 10-20 originale plater av diverse "venner". JEg har trumfet noen til å kjøpe nye til meg, andre sier "de var sånn når jeg fikk dem" og nekter. Selv om jeg vet at jeg ikke behandler CDene mine på en slik måte.

Lenke til kommentar
har en gammel Olivetti? disk stående i 386-en min og den runder vel snart 15 år.

Ja det var kjekt i "gamle dager" i It- verden. da harddiskene da tåler så og si alt! tåler slag og bli åpnet og hele pakka.

 

Trist at det ikke er slik lenger ! :cry:

 

Heldigvis har vi noen 5400 rpm disker igjen i butikkene,burde få tak i en så fort som mulig siden disse sansynligvis snart er "utryddet". :thumbdown:

Lenke til kommentar

Sjekk denne.

 

En fyr på et annet dataforum jeg vanker på som har bygd seg en sak her.

Legg merke til Q-Tec kabinettet i stereobenken.

 

Foreløpig gjør den følgende:

spiller av film

spiller av audio - fra HD og CD(med cddb)

viser bilder

viser været ;-)

spiller gamle konsollspill med MAME(er ikke helt oppe å kjøre enda)

 

Etterhvert vanker det nok et TVkort også slik at jeg kan spille inn. Freevo har fin støtte for TV programmer(xmltv).

 

Med en slik, kan det bli morro..... :yes:

Lenke til kommentar
Sjekk denne.

 

En fyr på et annet dataforum jeg vanker på som har bygd seg en sak her.

Legg merke til Q-Tec kabinettet i stereobenken.

 

Foreløpig gjør den følgende:

spiller av film

spiller av audio - fra HD og CD(med cddb)

viser bilder

viser været ;-)

spiller gamle konsollspill med MAME(er ikke helt oppe å kjøre enda)

 

Etterhvert vanker det nok et TVkort også slik at jeg kan spille inn. Freevo har fin støtte for TV programmer(xmltv).

 

Med en slik, kan det bli morro..... :yes:

Så fint ut det der ja, det må jeg innrømme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...