Gå til innhold

NF7-S vs. 8RDA(3)+?


da Gauss

Anbefalte innlegg

Beklager å føye til en post til på listen under kategorien "kom og hjelp meg med å velge komponent", gudene skal vite at det er nok av dem.

 

Allikevel hadde det vært greit med noen synspunkter, jeg har gjort nok halvdårlige komponentvalg fra før. Jeg skal bytte ut HK, MSI K7N2-L, mest fordi jeg vil kjøre CPU'en på 200MHz FSB (barton2500+). Selvfølgelig er det også greit å slippe å ha maskinen stappet fullt av ymse PCI-kort som Firewire og lyd.

 

Her kommer mitt første spørsmål: Er det slik å forstå at hovedkort med sørsiden MCP-T eller MCP2-T (f.eks Abit NF7-S v2.0) har like god eller bedre lyd enn et pci-lydkort i Creative Live! -klassen? MCP-T støtter EAX og EAX2, ikke sant? Vil gjerne høre erfaringer om dette.

 

Noen kandidater er Epox 8rda+, Abit NF7-S og Asus A7N8X.

 

Jeg vet jo at folk her på forumet har for vane å anbefale Abit's NF7, men er det fremdeles det beste valget? Skal brukes til litt lett overklokking, men stabilitet er viktigst. Også stor fordel hvis en eventuell nordside-vifte er støysvak eller (temperatur)-regulert.

 

Kort og godt; kan noen anbefale et godt hk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg et nf7-s kort, men fant ut at kjølinga på hk'et ikke var av den stillegående sorten, så jeg satte på passiv kjøling, slik som finnes på asus sitt kort.

 

Men uansett hvem av de kortene du velger, trur jeg du blir fornøyd, ser ut som du har valgt med omhu denne gangen

Lenke til kommentar

Raw: Det finnes ikke noe software slik at man kan legge inn regulering på NB-vifta? Innbilte meg at det skulle implementeres i nyeste forceware-driverpakken fra nvidia. Har du testet dette?

 

Hvis vifta er mer en hørbar, blir jeg fort lei. Synes for eksempel at vifta på FIC radeon 9800pro bråker mer en nødvendig, men den klarer seg på 7v uten å bli ustabil.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et NF7-S som jeg var meget fornøyd med helt til viften begynnte å bråke, byttet da til 8RDA3+ som jeg er meget fornøyd med! Har nå en 2700+ som kjører stabilt på 2.3GHz med 1.7v og med Aero7 vifte. Lyden er meget bra, men det er noen som har problemer i enkelte spill, en ny driver fra nov. skal ha fikset på dette(kanskje ikke for alle), men jeg har ikke hatt noe problemer med lyden og soundstorm fikk også lik score som Audigy2 i en test som du kan lese om her.

Lenke til kommentar

Har selv Abit Nf7-s v.2.0

Kan ikke klage på noe så langt.

Stabilt og greit. Lett og overklokke.

 

Abit -> Litt overklokking, god stabilitet

Epox -> Om man vil ha det billigere

Asus -> Personlig har jeg bare negative erfaringer med flere asus kort, men det skal visst være en grei pakke med masse stæsj...

 

star*

Lenke til kommentar

Jeg er kjempefornøyd med lydkvaliteten på NF7-s v 2.0.

Mener lydkvaliteten kan måle seg med et PCI-lydkort av god kvalitet (Terratec EWX 24/96). Har imidlertid kun erfaring med tokanals lyd.

 

Når det gjelder NB-kjøleren - er det vel bare å fastslå at du må inkalkulere kostnaden til en viftekontroller :)

Kjølingen blir god nok selv om hastigheten justeres ned til "lydløs".

Lenke til kommentar

Har selv epox. Blir ustabilt når jeg kjører minne på 400MHz, selv om rammen takler 433(PC3500). Regner med at det er HK som er synderen, RAM er sjekka. Ellers veldig lett å overklokke, må bare oppdatere BIOS først. Dette gjøres lett med Wizard som oppdaterer via nett i XP, slik at du slipper disketter og styr. Lyden er meget bra.

Lenke til kommentar

Jeg har også et NF7-S v2.0 hovedkort. Du gjør et klokt valgt ved kjøp av dette. Jeg har ikke hatt noen problemer med støyende NB-kjøler. Ved vifter som begynner å støye unormalt mye, hjelper det ofte å smøre med litt tyntflytende olje (f.eks symaskinolje). :thumbup:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Støy eller ikke, kortet er bestilt. Nå er det bare å håpe at ventetiden går raskt, og at jeg venter på noe godt (og ikke forgjeves).

 

Ha en trygg nyttårsfeiring!

Post erfaringer i denne tråden når du har fått kortet da. Antar jeg blir å kjøpe et NFS-7 jeg også. :)

 

Btw: trygg nyttårsfeiring? ikke POKKER! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...